Show simple item record

dc.contributor.advisorDuarte, Mayra
dc.contributor.authorPeñafiel Paredes, Jackeline Maribel
dc.date.accessioned2018-09-20T15:50:03Z
dc.date.available2018-09-20T15:50:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4409
dc.descriptionThis educational system does not meet the needs of today's society demands and does not allow comprehensive training, so students are not able to give their own opinions with formed criterion thus the institution sees fit The need to develop and promote a program for teaching the writing process reading school students looking for the best way to learn to teach, because learning and teaching are inescapable responsibilities that accompany every teacher to face challenges with enthusiasm shedding many fears that hamper the shift toward school improvement for better education of students. That is why teachers bridemos innovative methodological strategies that allow them to form habits of reading and writing from an early age to overcome difficulties and achieve satisfactory future achievements.es_ES
dc.description.abstractEste sistema educativo no responde a las necesidades que hoy en día exige la sociedad y no permite una formación integral, de esta manera los estudiantes no son capaces de dar sus propias opiniones con un criterio formado de esta manera la institución cree conveniente La necesidad de desarrollar e impulsar un programa para la enseñanza en el proceso de la lectura escritura de los alumnos de la escuela buscando la mejor manera de aprender a enseñarle, porque el aprender y enseñar son responsabilidades ineludibles que acompañan a todo docente para afrontar retos con entusiasmo desprendiéndose de muchos miedos que obstaculizan el cambio hacia la mejora escolar para la mejor educación de los alumnos. Es por ello que los docentes bridemos estrategias metodológicas innovadoras que le permitan formar hábitos de lectura y escritura desde tempranas edades para superar dificultades a futuro y obtener logros satisfactorios.es_ES
dc.format.extent112 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectFortalecimientees_ES
dc.subjectProcesoes_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectLecturaes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectEscrituraes_ES
dc.subjectEstrategia y Innovación.es_ES
dc.titleLa Lectoescritura y su Incidencia en el proceso de la enseñanza - aprendizaje de los niños Y niñas del primer año de la Escuela de Educación Básica “Delia Ibarra de Velasco” de Parroquia San Camilo, Cantón Quevedo Provincia de los Ríos, Periodo 2015 -2016es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess