Show simple item record

dc.contributor.advisorDaza Suarez, Sandra
dc.contributor.authorPontón Sánchez, Edith Elizabeth
dc.date.accessioned2018-09-19T14:58:48Z
dc.date.available2018-09-19T14:58:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4396
dc.descriptionThe evaluation has become an indispensable instrument to pilot the development of the pedagogical regimes to assess the impact of the improvement strategies of education put into practice. Therefore, it is necessary to eliminate the differences and competences that may exist from one institution to another; remembering that the objective pursued is the same, to achieve quality in education and with that look for a sustainable development. In recent years, Ecuador has experienced a series of political changes in the current educational processes, with the evaluation of students and teachers as the main objective, verifying the academic deficiencies that exist in each one of them, strengthening them by means of adequate methods and according to the needs that to present themselves. The evaluation is positive in the pedagogical field benefiting all those who are applied the main obstacles that have been faced is that many teachers resist change employ archaic educational strategies that differentiate the psychomotor development of the student. Current education demands efficiency and quality in each of its areas, which is why there is a need to apply strategic teaching methods through assessment in the third year of basic education of the school "November 10" with the purpose of knowing their academic performance where their shortcomings are and to be able to strengthen them through pedagogical processes that allow the development of knowledge, skills and attitudes, thus contributing to their school success. The process of teaching and learning requires an organized and effective process through well-planned strategies where the student is the main protagonist, the evaluation will allow knowing their level of learning and at the same time promote improvement as it generates commitments with the achievement of precise objectives.es_ES
dc.description.abstractLa evaluación se ha convertido en un instrumento indispensable para pilotar el desarrollo de los regímenes pedagógicos para valorar el impacto de las estrategias de mejora de la educación puestas en práctica. Se debe por tanto eliminar las diferencias y competencias que pudieran existir de una institución a otra; recordando que el objetivo que se persigue es el mismo, lograr la calidad en la educación y con eso buscar un desarrollo sustentable. El Ecuador en los últimos años ha experimentado una serie de cambios políticos en los procesos educativos vigentes, siendo la evaluación a estudiantes y docentes el objetivo principal comprobando las deficiencias académicas que existen en cada uno de ellos fortaleciéndolas mediante métodos adecuados y acorde a las necesidades que se presenten. La evaluación es positiva en el ámbito pedagógico beneficiando a todos quienes les sean aplicados los principales obstáculos que se han enfrentado es que muchos docentes se resisten al cambio emplean estrategias educativas arcaicas que difiere el desarrollo psicomotriz del estudiante. La educación actual exige eficiencia y calidad en cada una de sus áreas, es por ello que surge la necesidad de aplicar métodos estratégicos didácticos a través de la evaluación en los estudiantes del tercer año de educación básica de la escuela “10 de Noviembre” con el propósito de conocer su rendimiento académico donde están sus falencias y poder fortalecerlas a través de procesos pedagógicos que permitan desarrollar los conocimientos, habilidades y actitudes, contribuyendo así a su éxito escolar. El proceso de enseñanza y aprendizaje requiere de un proceso organizado y eficaz mediante estrategias bien planificadas donde el estudiante es el principal protagonista, la evaluación permitirá conocer su grado de aprendizaje y a la vez impulsar el mejoramiento ya que genera compromisos con el logro de objetivos precisos.es_ES
dc.format.extent124 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEvaluaciónes_ES
dc.subjectProceso de enseñanza y aprendizajees_ES
dc.subjectEscuela Básica elementales_ES
dc.titleEvaluación y su incidencia en el proceso de enseñanza y aprendizaje en los estudiantes de tercer año de la Escuela de Educación Básica Elemental “10 de noviembre” 2017es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess