Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarrete Ortega, Rosa
dc.contributor.authorMacías Macías, Nixi Violeta
dc.date.accessioned2018-09-19T14:25:25Z
dc.date.available2018-09-19T14:25:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4393
dc.descriptionThe research work carried out and called comprehensive reading as a didactic strategy and its impact on meaningful learning in the middle school students of the "Calicuchima" educational center, in the canton of Quinsaloma, proposes to apply appropriate active methods and techniques in accordance with the need to have with a teaching methodology so that the teacher chooses strategies that he considers the most appropriate, that the type of content to be taught prevails in the area, so that the methodological strategy allows not only the teacher to arrive in a clear way but also helps the student to build their own learning constructively. Comprehensive reading is indispensable for the student. This is something that he himself is discovering as he progresses in his studies. At the primary level and, to a lesser extent, at the intermediate level, it sometimes reaches a minimum level of understanding and a good memory, but as one goes to the study of more complex topics, a good memory is not enough. When thinking, concepts, data and information are related, establishing causal relations or comparisons among them, classifying them, bringing them together under a general explanation that encompasses and surpasses them. One of the big resumes that education has to assume is to promote strategies that allow students to develop their reading and potential in a more meaningful and constructive way. Taking into account that not only the student is responsible for learning, but also the educator since he is responsible for the educational process and the time devoted to it, together with the context where it is generated, develops the school interactiones_ES
dc.description.abstractEl trabajo de investigación realizado y denominado lectura comprensiva como una estrategia didáctica y su incidencia en el aprendizaje significativo en los estudiantes de básica media del centro educativo “Calicuchima”, del cantón Quinsaloma propone aplicar métodos y técnicas activas adecuadas y acordes a la necesidad de contar con una metodología de enseñanza para que el docente elija estrategias que considere la más adecuada, que prime en el área el tipo de los contenidos a enseñar, de manera que la estrategia metodológica permita llegar no solo al docente de una forma clara sino que ayude al estudiante a construir sus propios aprendizajes de manera constructiva. Leer comprensivamente es indispensable para el estudiante. Esto es algo que él mismo va descubriendo a medida que avanza en sus estudios. En el nivel primario y en menor medida en el nivel medio, a veces alcanza con una comprensión mínima y una buena memoria, pero a medida que se accede al estudio de temáticas más complejas, una buena memoria no basta. Al pensar se relaciona conceptos, datos e informaciones, estableciendo entre ellos relaciones causales o comparaciones, clasificándolos, reuniéndolos bajo una explicación general que los engloba y supera. Uno de los retomas grandes que tienen que asumir la educación es promover estrategias que permitan desarrollar la lectura y el potencial de los estudiantes de una manera más significativa y constructiva. Tomando en cuenta que no solo el alumno es el responsable del aprendizaje, también el educador ya que es responsable del proceso educativo y el tiempo que le dedica a ello unido al contexto donde se genera desarrolla la interacción escolar.es_ES
dc.format.extent138 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEstrategias didácticases_ES
dc.subjectIncidencia en la lectura comprensivaes_ES
dc.subjectCentro Educativoes_ES
dc.titleEstrategias didácticas y su incidencia en la lectura comprensiva en los estudiantes de Básica Media del Centro Educativo “Calicuchima” del cantón Quinsaloma provincia los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess