Show simple item record

dc.contributor.advisorZumba Vera, Ingrid Yolanda
dc.contributor.authorSánchez Bonilla, Gredy Irlanda
dc.date.accessioned2018-08-09T17:41:34Z
dc.date.available2018-08-09T17:41:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4293
dc.descriptionThe research, whose result supports the writing of this thesis, aimed to identify the incidence of academic tutoring, in the improvement of the learning of students of Basic Education of the Caluma Educational Unit, For its development methods were used at the theoretical and empirical level of scientific research, as well as mathematical and statistical methods. The programmed research activity was developed in two phases. The first was to diagnose the existing conditions in the institution to face the academic tutoring, as well as the preparation of the teachers to develop it. In the second in addition to developing the methodological strategy, it was submitted to the theoretical assessment by seven experts duly selected. The research reached conclusions of high scientific and methodological value that if taken into account by the pertinent authorities could considerably improve the conditions in the institution for the development of academic tutoring, among the conclusions highlights the following. The preparation in specific conditions of the teacher whose content is how to plan, organize and control the academic tutoring considerably improves the pedagogical direction of the planned teaching-learning processes_ES
dc.description.abstractLa investigación, cuyo resultado sustenta la escritura de esta tesis, tuvo por finalidad Identificar la incidencia de la tutoría académica, en el mejoramiento del aprendizaje de estudiantes de Educación Básica de la Unidad Educativa Caluma, Para su desarrollo se utilizaron métodos del nivel teórico y empírico de la investigación científica, así como métodos matemáticos y estadísticos. La actividad investigativa programada se desarrolló en dos fases en la primera se persiguió diagnosticar las condiciones existentes en la institución para enfrentar la tutoría académica, así como la preparación de los docentes para desarrollarla. En la segunda fase se elaboró la estrategia metodológica. En la investigación se arribó a conclusiones de alto valor científico y metodológico que de tenerse en cuenta por las autoridades pertinentes podrían mejorar considerablemente las condiciones en la institución para el desarrollo de la tutoría académica, entre las conclusiones resalta la siguiente. La preparación en condiciones específicas del docente cuyo contenido sea como planificar, organizar y controlar la tutoría académica para mejorar considerablemente la dirección pedagógica del proceso de enseñanza aprendizaje previsto.es_ES
dc.format.extent140 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo : UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTutoría académicaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectPlanificaciónes_ES
dc.subjectOrganización controles_ES
dc.titleTutorías académicas y su incidencia en el mejoramiento del aprendizaje de los y las estudiantes de educación básica de la unidad educativa Caluma del cantón Caluma, provincia Bolívares_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess