Show simple item record

dc.contributor.advisorFuentes León, Marco
dc.contributor.authorGómez Martínez, Gabriela Lennie
dc.date.accessioned2018-07-07T17:23:14Z
dc.date.available2018-07-07T17:23:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4158
dc.descriptionEducation today seeks to develop and empower students the skills, skills to put them into practice during life, which is why high school students require a dynamic, participatory teaching process, being necessary to work on exercises to improve a physical performance in our body, which contributes in the performance in the Athletics in Tests of 100 meters. That encourage the practice of some sport as part of education that promotes certain conditions that the student requires around the application of certain exercises for a certain discipline such as the Athletics in the 100 meters, which has some tests that only It can be implemented in a set track. The Physical Culture professional is obliged to show the students during the hours of the area so that the teachers strengthen the physical capacities that have to do with the speed and distance to run through these capacities to improve the performance in athletics , of the 100 meter tests. This requires a real delivery of knowledge of the teachers to be able to teach the students that they look for that the classes of the area of physical culture are more active, participative and dynamic that contributes to the formation of the student, creating the taste, the desire to put in practice a certain sport discipline that encourages work to develop physical abilities in the students of the Educational Unit "Caracol"es_ES
dc.description.abstractLa educación hoy en día busca desarrollar y potencializar en los estudiantes las habilidades, destrezas para ponerlas en prácticas durante la vida, es por ello que los estudiantes de la secundaria requieren un proceso de enseñanza dinámica, participativa, siendo necesario trabajar en los ejercicios para mejorar un rendimiento físico en nuestro cuerpo, que aporten en el rendimiento en el Atletismo en Pruebas de 100 metros. Que fomenten la práctica de algún deporte como parte de la educación que promueve ciertas condiciones que el educando requiere en torno a la aplicación de ejercicios determinados para cierta disciplina como es el caso del Atletismo en la pruebas de 100 metros, que tiene algunas pruebas que solo se puede poner en ejecución en una pista establecida. El profesional de Cultura Física está en la obligación de mostrar a los estudiantes durante las horas de área para que los maestros fortalezcan las capacidades físicas que tienen que ver con la velocidad y la distancia a correr por medio de estas capacidades mejorar el rendimiento en el atletismo, de las pruebas de 100 metros. Esto requieren de una verdadera entrega de conocimientos de los docentes para poder enseñar a los estudiantes que buscan que las clases del área de cultura física sean más activas, participativas y dinámicas que contribuya a la formación del estudiante, creando el gusto, el deseo de poner en práctica una determinada disciplina deportiva que fomente el trabajo para desarrollar las capacidades físicas en los estudiantes de la Unidad Educativa “Caracol”es_ES
dc.format.extent136 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectCapacidades físicases_ES
dc.subjectRendimiento en el atletismoes_ES
dc.subjectDisciplinaes_ES
dc.titleCapacidades físicas básicas y su incidencia en el rendimiento de las pruebas de 100 metros en los estudiantes del segundo año de bachillerato de la Unidad Educativa Caracoles_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess