dc.contributor.advisor | Navarrete Ortega, Relfa Magdalena | |
dc.contributor.author | Velasco Tuarez, María Enriqueta | |
dc.date.accessioned | 2018-05-21T20:29:00Z | |
dc.date.available | 2018-05-21T20:29:00Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3899 | |
dc.description | With the present research work is intended to highlight the relevance of the implementation of an action plan to train teachers of the Educational Unit "Oswaldo Villamil Auz" Canton Quevedo year 2017, as this will serve as a great help to solve the problems that this institution is presenting, through seminars where the knowledge of the teachers is strengthened and strengthened and in this way provide a quality education.
The population surveyed in the present investigation is made up of 34 participants who are subdivided into 24 teachers, 8 administrative and 2 authorities, because it is a small population, no sampling will be applied and the total population will be worked on.
To carry out this research study the use of the following methods and very important research techniques were used: Direct observation, questionnaire, survey and interview which were directed to the aforementioned population
In order to achieve this research, the general objective was to: Determine the incidence of the administrative process on the effectiveness of the teaching activities of the "Oswaldo Villamil Auz" Educational Unit in Cantón Quevedo, 2017; and specific objectives: Determine the relationship of the planning process in the effectiveness of the teaching activities of the Educational Unit "Oswaldo Villamil Auz" Quevedo year 2017; Analyze the process of organization and its relation with the effectiveness of the educational activities of the Educational Unit "Oswaldo Villamil Auz" Quevedo year 2017; Determine the relationship of the management process in the effectiveness of the teaching activities of the Educational Unit "Oswaldo Villamil Auz" Quevedo.
In order to achieve these objectives, information was gathered from various sources describing the administrative processes and the role or activities that teachers must perform. | es_ES |
dc.description.abstract | Con el presente trabajo investigativo se pretende evidenciar la relevancia que tiene la aplicación de un plan de acción para capacitar a los docentes de la Unidad Educativa “Oswaldo Villamil Auz” del Cantón Quevedo, ya que este va a servir de mucha ayuda para solucionar la problemática que está presentando esta institución, a través de seminarios donde se potencie y fortalezca el conocimiento de los docentes y de esta manera brindar una educación de calidad.
La población encuestada en la presente investigación está conformada por 34 participantes los mismos que están subdividido en 24 Docentes, 8 administrativos y 2 autoridades, por ser una población pequeña no se aplicara muestreo y se trabajara con el total de la población.
Para llevar a cabo dicho estudio investigativo se empleó el uso de los siguientes métodos y técnicas de investigación muy importantes como son: La observación directa, el cuestionario, la encuesta y entrevista las cuales fueron dirigidas a la población antes mencionada
Para el logro de esta investigación se planteó como objetivo general: Determinar la incidencia del proceso administrativo en la efectividad de las actividades docentes de la Unidad Educativa “Oswaldo Villamil Auz” del cantón Quevedo; y objetivos específicos: Determinar la relación del proceso de planeación en la efectividad de las actividades docentes de la Unidad Educativa “Oswaldo Villamil Auz” Quevedo; Analizar el proceso de organización y su relación con la efectividad de las actividades docentes de la Unidad Educativa “Oswaldo Villamil Auz” Quevedo; Determinar la relación del proceso de dirección en la efectividad de las actividades docentes de la Unidad Educativa “Oswaldo Villamil Auz” Quevedo.
Para el logro de estos objetivos planteados se recabo información de diversas fuentes donde se describe que es los procesos administrativos y el rol o actividades que deben ejecutar los docentes | es_ES |
dc.format.extent | 125 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB, 2017 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Proceso administrativo | es_ES |
dc.subject | Incidencia | es_ES |
dc.subject | Actividades docentes | es_ES |
dc.title | Proceso administrativo y su incidencia en la efectividad de las actividades docentes de la Unidad Educativa Oswaldo Villamil Auz del cantón Quevedo | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |