Show simple item record

dc.contributor.advisorOrellana, Zoila
dc.contributor.authorAlban Cabanilla, Diana Patricia
dc.date.accessioned2018-05-12T18:04:51Z
dc.date.available2018-05-12T18:04:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3793
dc.descriptionThe present research has been developed with the purpose of solving the problems of the aggressive behavior that the preschoolers have and thus to know how it affects in the process of teaching and learning. The general objective of this study was to analyze the influence of aggressive behavior on children aged four to five to improve the teaching process. The methods used were: synthetic, qualitative, quantitative. The techniques and instruments used were: observation guides; The first one addressed to the teachers to identify what are the problems presented in the classroom and the second applied to preschoolers to analyze how the child and what are the problems they present.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación se elaboró con el propósito de resolver los problemas de la conducta agresiva que tienen los preescolares y dar asi a conocer como afecta en el proceso de enseñanza y aprendizaje . El objetivo general que se planteó en este estudio fue: analizar la influencia que tiene el comportamiento agresivo en los niños de cuatro a cinco para mejorar el proceso de enseñanza. Los métodos que se usaron fueron: sintetico, cualitativo,cuantitativo. Las técnicas e instrumentos empleados fueron:guías de observación; la primera dirigida a las maestras para identificar cuáles son los problemas que mas se presentan en las aulas pedagogicas y la segunda aplicada a los preescolares para analizar como es el niño y cuales son los problemas que presentan.es_ES
dc.format.extent81 p.es_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectComportamiento agresivoes_ES
dc.subjectProceso enseñanza aprendizajees_ES
dc.titleComportamiento agresivo de los niños/as de cuatro a cinco años y su incidencia en el proceso enseñanza aprendizaje del centro de educación básica “Gonzalo Córdova”, de la parroquia Pimocha del cantón B abahoyo, provincia de los Ríos.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess