dc.contributor.advisor | Toro Toloza, Eliseo Efraín | |
dc.contributor.author | Pinto Castro, Julio Cesar | |
dc.date.accessioned | 2018-02-16T21:41:28Z | |
dc.date.available | 2018-02-16T21:41:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3416 | |
dc.description | The main objective of this research project is to analyze the way in which the adolescents in the third year of the Baccalaureate accounting of the Educational Unit "Enrique Ponce Luque" use the social network Facebook as an alternative means of communication, with the purpose of orienting the students not to commit improper acts on the internet.
For the execution of the project an empirical and descriptive methodology was proposed, the deductive, inductive and analytical method was used. We used research techniques such as the interview and survey, through the latter it was possible to know statistical data with which the problem could be established; with respect to how they are using the social network Facebook as an alternative means of communication.
Based on the results obtained statistically, it was possible to analyze a proposed solution, which consists in finding the appropriate use of the social network Facebook, guiding the students and indicate the dangers that may exist in it and that way students use moderately social networks.
The study methods that will be used allowed us to establish the relationship of the variables in order to demonstrate the effectiveness of the hypothesis raised. In this way it was possible to conclude that the social network Facebook as an alternative means of communication in adolescents has a great influence in them, the most important is to guide them and so they can analyze social networks, as their advantages and disadvantages, so that it is useful or if they can take advantage of it, to be able to carry out some research for their tasks and contribute for the good of our society. | es_ES |
dc.description.abstract | El objetivo principal del presente proyecto de investigación, es analizar la forma en que los adolescentes del tercero de bachillerato contabilidad de la Unidad Educativa “Enrique Ponce Luque” utilizan la red social Facebook como un medio de comunicación alternativo, con la finalidad de orientar a los estudiantes a no cometer actos indebidos ante el internet.
Para la ejecución del proyecto se planteó una metodología empírica y descriptiva, se usó el método deductivo, inductivo y analítico.Se hizo usode técnicas de investigación como la entrevista y encuesta, por medio de esta última se pudo conocer datos estadísticos con los cuales se pudo establecer la problemática; con respecto de cómo están usando la red social Facebook como medio de comunicación alternativo.
En base a los resultados obtenidos estadísticamente, se logróanalizar una propuesta de solución, la cual consiste en buscar el uso adecuado de la red social Facebook, guiar a los estudiantes e indicarle los peligros que puede existir en ella y de esa manera los estudiantes usen de manera moderada las redes sociales.
Los métodos de estudio que serán utilizados, nos permitió establecer la relación de las variables, para poder demostrar la eficacia de la hipótesis planteada, de esa manera se pudo concluir que la red social Facebook como medio de comunicación alternativo en los adolescentes tiene una gran influencia en ellos, lo más importante es orientarlos y de así que puedan analizar las redes sociales, como sus ventajas y desventajas que tiene, para que es útil o si le pueden sacar provecho, poder realizar alguna investigación para sus tareas y aportar para el bien de nuestra sociedad. | es_ES |
dc.format.extent | 134 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB, 2017 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Red social facebook | es_ES |
dc.subject | Comunicación alternativa | es_ES |
dc.title | Red social facebook como medio de comunicación alternativa en los adolescentes del tercero de bachillerato contabilidad de la unidad educativa “Enrique Ponce Luque” 2017. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |