Show simple item record

dc.contributor.advisorGuerrero Paz, Julio
dc.contributor.authorRomero Vargas, Bayron Rodolfo
dc.date.accessioned2017-10-25T17:50:31Z
dc.date.available2017-10-25T17:50:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2963
dc.descriptionThis research work intends to execute the reality of educational software Ardora in our society through the study: The Educational Software Ardora as a tool for meaningful learning in students of the Education Unit "Eight November," the Balsapamba Parish Bolivar province 2015 – 2016. New technologies in the educational, social, cultural field as a tool of learning have caused significant interest in teachers to apply these new tools that facilitate meaningful learning students better in the tasks they perform daily jobs sent by teachers, and better able to meet and effectively. This research aims to identify appropriate use of educational software and methodological strategies used by teachers to develop the teaching tools - learning. This research benefits the teachers and students of the institution that have allowed the realization of research and literature have provided important information on the activities of learning, who can further their own knowledge, developing their creativity, responsibility and imagination in the area educational and social considering the pros and cons of the use and utilization of educational software Ardora. In conducting this research is related to the Bachelor of Science in Education, Major in Computer Science, they have been put into practice all the knowledge received during the training, justifying the importance of analyzing the theoretical and methodological foundations of the teaching activities applied as a means to improve teaching practice and student learninges_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo pretende ejecutar la realidad del Software Educativo Ardora en nuestra sociedad a través del estudio: El Software Educativo Ardora como herramienta de aprendizaje significativo en los estudiantes de la Unidad Educativa “Ocho De Noviembre” de la Parroquia Balsapamba de La Provincia De Bolívar 2015 - 2016. Las nuevas tecnologías en el ámbito educativo, social, cultural como herramienta de aprendizaje significativo han provocado interés en los docentes para poder aplicar estas nuevas herramientas que facilitan a los estudiantes el aprendizaje significativo de mejor manera en las tareas que realizan a diario los trabajos enviados por los maestros, y poder cumplir de mejor manera y con eficacia. La presente investigación pretende identificar las herramientas adecuadas para la utilización del Software Educativo como estrategias metodológicas que emplean los docentes para el desarrollo de los procesos de enseñanza – aprendizaje. Esta investigación beneficia al personal docente y estudiante de la institución que han permitido la realización de la investigación y han brindado información bibliográfica importante sobre las actividades de enseñanza aprendizaje, quienes podrán fomentar su propio conocimiento, desarrollando su creatividad, responsabilidad e imaginación, en el ámbito educativo y social tomando en cuenta los pro y contra sobre el uso y utilización del Software Educativo Ardora. Al realizar esta investigación que está relacionada con la carrera de Licenciatura en Ciencia de la Educación, Mención Computación, se han puesto en práctica todos los conocimientos recibidos a lo largo de la formación profesional, justificando la importancia de analizar los fundamentos teóricos y metodológicos de las actividades de enseñanzas aplicadas como medio para mejorar la práctica docente y el aprendizaje de los estudianteses_ES
dc.format.extent115 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectSoftwarees_ES
dc.subjectHerramientaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleEl software educativo ardora como herramienta de aprendizaje significativo en los estudiantes de la Unidad Educativa Ocho de Noviembre de la Parroquia Balsapamba de la Provincia de Bolívar 2015 - 2016es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record