Show simple item record

dc.contributor.advisorRennella Maridueña, Gustavo
dc.contributor.authorDe Mora Moreno, Irina Rossana
dc.date.accessioned2017-10-11T15:32:47Z
dc.date.available2017-10-11T15:32:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2646
dc.descriptionThe present investigation is directed to determine if the sensationalism that is shown in some televising programs, that at the moment are transmitted in the channels of national coverage, affects in the behavior of the students of the baccalaureate of the Educative Educational Unit Emilio Esparza Moreno of the canton Babahoyo , Province of Los Ríos. The work is explanatory and exploratory, and seeks to show answers to the implications of this phenomenon in the field of communication, sociocultural, socioeducative, which in one way or another is affected to the formation of the personality of the aforementioned group of young people. Through surveys, conducted to the youth themselves, their parents, as well as managers and teachers will try to determine how adolescents are directly or indirectly influenced and the impact of this situation in the social and learning environment. As a final corollary of this research, we will propose a program that could be applied in our territory, with the participation of young people from different schools in the capital of Rio de Janeiro, as an appropriate example of the application of innovative ideas, aimed at capturing the interest of The adolescents under a more adequate perspective.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación está dirigida a determinar si el sensacionalismo que se muestra en algunos programas televisivos, que actualmente se transmiten en los canales de cobertura nacional, incide en el comportamiento de los estudiantes del bachillerato de la Unidad Educativa fiscal mixta Emilio Esparza Moreno del cantón Babahoyo, provincia de Los Ríos. El trabajo es de carácter explicativo y exploratorio, ybuscamostrar respuestas a las implicaciones de este fenómeno en el campo comunicacional, sociocultural, socioeducativo, que de una u otra manera viene afectado a la formación de la personalidad del referido grupo de jóvenes. A través de encuestas, realizadas a los propios jóvenes, sus padres, así como directivos y docentes trataremos de determinar de qué manera, los adolescentes son influenciados directa o indirectamente y el impacto que genera esta situaciónen el entorno social y de aprendizaje. Como corolario final de esta investigación plantearemosla propuesta de un programa, que podría aplicarse en nuestro territorio, con la participación de jóvenes de los diferentes planteles de la capital fluminense, como muestra adecuada de aplicación deideas innovadoras, que apunten a captar el interés de los adolescentes bajo una perspectiva mas adecuadaes_ES
dc.format.extent141 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectProgramas televisivoses_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.subjectComportamientoes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleEl sensacionalismo en los programas televisivos y su incidencia en el comportamiento de los estudiantes del bachillerato de la Unidad Educativa Emilio Esparza Moreno del cantón Babahoyo provincia de los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record