Show simple item record

dc.contributor.advisorVERA MARQUEZ, CARLOTA
dc.contributor.authorMORALES REYNA, FRANKLIN RAFAEL
dc.date.accessioned2017-09-19T14:11:52Z
dc.date.available2017-09-19T14:11:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2208
dc.descriptionThe overall purpose of this research is to define the strategies used by private clinics Vinces city for which the respective surveys both users and employees and owners were made. A market study which identified the external environment in which the clinics, which are the user requirements and what action can be taken to correct these shortcomings, unfold was also performed. Through research theoretical framework which allows sufficient theoretical basis to help develop the proposed intervention of this thesis is scientifically substantiated. After done these two aspects of research a strategic marketing plan for the City Clinics vinces in which the objectives, strategies, activities, action plan and related budget that will allow them to obtain detailed improvements are made. The correct implementation of the strategic marketing plan by administrators Clinics s may obtain the expected results for this plan.es_ES
dc.description.abstractEl propósito general de la presente investigación es definir las estrategias que aplican las clínicas privadas de la ciudad de vinces para lo cual se realizaron las encuestas respectivas tanto a los usuarios como empleados y propietarios. También se realizó un estudio de mercado que permitió determinar el ambiente externo en el que se desenvuelven las clínicas, cuales son los requerimientos de los usuarios y que acción se puede tomar para corregir estas falencias. Se fundamentó científicamente la investigación por medio del marco teórico el cual permite tener la suficiente base teórica que ayude a desarrollar la propuesta de intervención de esta tesis. Luego de realizarse estos dos aspectos de la investigación se realizó un plan estratégico de marketing para las Clínicas de la ciudad de vinces en el cual se detallan los objetivos, estrategias, actividades plan de acción y presupuesto respectivo que permitirá obtener mejoras en ellas. De la correcta aplicación del plan estratégico de marketing por parte de los administradores de las Clínicas s se podrán obtener los resultados previstos para este plan.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectEficienciaes_ES
dc.subject.otherAdministracion de Empresaes_ES
dc.titleEstrategias De Mercado Que Permita La Eficiencia Y Eficacia En El Servicio Al Usuario En Los Centros De Salud Privados De La Ciudad De Vinceses_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess