dc.contributor.advisor | . Álvarez Gutiérrez, Marcela | |
dc.contributor.author | García Montes, Ángela | |
dc.date.accessioned | 2017-09-05T19:08:09Z | |
dc.date.available | 2017-09-05T19:08:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1946 | |
dc.description | n this research work we began with the problematic situation that affects the students of the Educational Unit of the Isla de Bejucal Parish as is literacy and its influence on reading comprehension Preceded by the stated objectives that indicate the correct way Where our research is going. In addition, this research work is based on its theoretical framework. This paper also presents a proposal which is our alternative solution to the problem raised
Our research work is made up as follows:
In the first chapter, it deals with the subject or idea of the research, followed by the contextual framework with its different contexts in which our research is immersed, then the problematic situation presented by the educational unit, the approach of the problem, the delimitation of the Research, then the reason why we perform this work justification and objectives both the general and the specific.
In the second chapter, we find the theoretical or referential framework that is conformed by the conceptual framework, the frame of reference within this we have to the research background and the category of analysis, we find also the theoretical posture, the hypotheses both general and sub Hypotheses and their variables.
The third chapter demonstrates the results of the research in which we find the analysis and interpretation of data obtained in the application of the survey, conclusions and recommendations both specific and general. | es_ES |
dc.description.abstract | En este trabajo de investigación iniciamos con la situación problemática que afecta a los estudiantes de la Unidad Educativa de la Parroquia Isla de Bejucal como lo es la lecto-escritura y su influencia en la comprensión lectora Precedido por los objetivos planteados que nos indican la vía correcta hacia dónde va nuestra investigación. Además este trabajo investigativo se fundamenta en su marco teórico. También este trabajo presenta una propuesta la cual es nuestra alternativa de solución a la problemática planteada.
Nuestro trabajo de investigación está conformado de la siguiente manera:
En el primer capítulo, trata acerca del tema o idea de la investigación, seguido del marco contextual con sus diferentes contextos en los que está inmersa nuestra investigación, luego la situación problemática que presenta la unidad educativa, el planteamiento del problema, la delimitación de la investigación, a continuación la razón por la que realizamos este trabajo la justificación y los objetivos tanto el general y los específicos.
En el capítulo segundo, encontramos el marco teórico o referencial que se conforma por el marco conceptual, el marco referencial dentro de este tenemos a los antecedentes investigativos y la categoría de análisis, encontramos además la postura teórica, las hipótesis tanto la general como las sub hipótesis y sus variables. | es_ES |
dc.format.extent | 91 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB, 2015 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.subject | Lecto-escritura | es_ES |
dc.subject | Comprensión lectora | es_ES |
dc.title | La Lecto-escritura y su influencia en la comprensión lectora de los estudiantes de sexto año de egb de la unidad educativa “5 de Junio”, parroquia isla de Bejucal, cantón Baba, provincia los ríos. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |