dc.contributor.advisor | Bazantes, Zoila | |
dc.contributor.author | Cedeño Nicola, Carmen L. | |
dc.date.accessioned | 2017-06-19T21:34:00Z | |
dc.date.available | 2017-06-19T21:34:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1770 | |
dc.description | The present investigation it conducted with students in the sixth year of the Education Unit May Fourth Babahoyo city, Los Rios province, investigating the impact of standardized textbooks that gives students the Ministry of Education, during the period 2013 the objectives were to verify whether teachers are prepared to understand and conduct educational activities proposed and standardized texts that delivers the Ministry of Education to students in Basic General Education May Fourth Babahoyo canton. Evaluating the effectiveness of using standardized textbooks on performance and motivation of students.
We found that if teachers used the materials texts issued by the Ministry of Education, these materials accompanying teachers from other texts or materials, do so because they consider useful to incorporate additional material, consider the texts of the Ministry of Education as a complement to their teaching, students are divided some say its discretion agree and another quantity disagree with the treatment given to the textbooks issued by the Ministry of Education. The amount of activities presented in each unit texts distributed by the Ministry of Education, students disagree, because the teacher does not prepare the use thereof. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente trabajo de investigación se lo realizo con los estudiantes de la Escuela Cuatro de Mayo de la ciudad de Babahoyo, Provincia de Los Ríos, investigando la repercusión de los textos escolares estandarizados que otorga a los estudiantes el Ministerio de Educación.
Los objetivos planteados fueron la de verificar si los docentes están preparados para comprender y realizar las actividades pedagógicas propuestas y estandarizadas en los textos que entrega el Ministerio de Educación a los estudiantes de Educación General Básica Cuatro de Mayo del cantón Babahoyo. Evaluando la eficacia del uso de los textos escolares estandarizados en el rendimiento y motivación de los estudiantes.
Se encontraron que los docentes si emplean los textos materiales otorgados por el Ministerio de Educación, estos materiales los docentes los acompañan de otros textos o materiales, lo hacen porque consideran útil incorporar material complementario, consideran a los textos del Ministerio de Educación como elemento complementario para su labor docente.
La cantidad de actividades presentadas en cada unidad de los textos distribuidos por el Ministerio de Educación, los estudiantes no están de acuerdo, ya que el docente no los prepara el uso de los mismos. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo UTB | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Actividades Pedagogicas | es_ES |
dc.subject | Labor Educativa, | es_ES |
dc.subject.other | Docencia y Curriculo | es_ES |
dc.title | Estrategias Pedagogicas Estandarizadas De Los Textos Del Ministerio De Educacion Y Su Repercusion En Los Estilos De Aprendizaje De Los Estudiantes De La Escuela Cuatro De Mayo Del Canton Babahoyo De La Provincia De Los Rios. | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |