Show simple item record

dc.contributor.advisorFigueroa Silva, Margarita
dc.contributor.authorMuñoz Cortez, Erick Alberto
dc.contributor.authorTorres Murillo, Galo Joel
dc.date.accessioned2022-12-06T18:03:04Z
dc.date.available2022-12-06T18:03:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13434
dc.descriptionThe present investigation was based on the design of a teaching methodology for learning the front crawl style of swimming in children of 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton in 2022. Therefore, a non-specific research design was used. cross-sectional experimental, descriptive-propositive. A swimming style template adapted by the senior swimming coach Jaqueti (2018) was applied to diagnose the learning of the crawl style of swimming to a selected sample of 20 children between 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton. In addition, a questionnaire was applied through a survey and interview to measure the need for the design of a methodology to address the problem, supported by theoretical references through documentary research. Through the results of the study, it is expected to design a teaching methodology to contribute to the learning of the crawl style of swimming in children.es_ES
dc.descriptionThe present investigation was based on the design of a teaching methodology for learning the front crawl style of swimming in children of 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton in 2022. Therefore, a non-specific research design was used. cross-sectional experimental, descriptive-propositive. A swimming style template adapted by the senior swimming coach Jaqueti (2018) was applied to diagnose the learning of the crawl style of swimming to a selected sample of 20 children between 5 - 8 years of age from the 9 de Octubre sector of the Baba canton. In addition, a questionnaire was applied through a survey and interview to measure the need for the design of a methodology to address the problem, supported by theoretical references through documentary research. Through the results of the study, it is expected to design a teaching methodology to contribute to the learning of the crawl style of swimming in children.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación se basó en el diseño de una metodología de enseñanza para el aprendizaje del estilo crol de la natación en niños de 5 - 8 años del sector 9 de octubre del cantón Baba año 2022. Por lo que se utilizó un diseño de investigación no experimental de corte transversal, descriptivo-propositivo. Se aplicó una plantilla de estilo de nado adaptada por la entrenadora de natación superior Jaqueti (2018) para diagnosticar el aprendizaje del estilo crol de la natación a una muestra seleccionada de 20 niños entre 5 - 8 años del sector 9 de octubre del cantón Baba. Además, se aplicó un cuestionario a través de una encuesta y entrevista para medir la necesidad del diseño de una metodología para atender la problemática, sustentada desde los referentes teóricos a través de investigación documental. Mediante los resultados del estudio se espera diseñar una metodología de enseñanza para contribuir al aprendizaje del estilo crol de la natación en niños.es_ES
dc.format.extent103 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectDiseñoes_ES
dc.subjectMetodologíaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEstilo croles_ES
dc.titleDiseño de una metodología de enseñanza para el aprendizaje del estilo crol de la natación en niños de 5 -8 años del Sector 9 de Octubre del Cantón Baba año 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador