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dc.contributor.advisorDahik Solis, Cecilia Elizabeth
dc.contributor.authorMora León, Edinson Yoel
dc.date.accessioned2021-06-20T23:04:29Z
dc.date.available2021-06-20T23:04:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/9882
dc.descriptionIn the present case study, the social network Facebook was analyzed as an advertising medium for entrepreneurs in the city of Babahoyo in December 2020, whose objective was to determine the influence of the use of the social network Facebook as a tool to promote these fans page. To fulfill this purpose, the methodology applied was qualitative, through diagnostic, descriptive and exploratory research, where the technique used was direct observation, through observation sheet. The subject of this research was five local businesses, such as; Yummy Live, SuperCookie, As Stamp, Globoideas.ec and Bam-Bam Roasts. Based on the results obtained, it was found that the aforementioned businesses have generalities in terms of the communication approach, since they currently handle one-way communication, showing a lack of use in terms of the use of the functions offered by the platform, it is therefore recommended that communication and management strategies be structured, through the realization of attractive, interactive and functional content.es_ES
dc.descriptionIn the present case study, the social network Facebook was analyzed as an advertising medium for entrepreneurs in the city of Babahoyo in December 2020, whose objective was to determine the influence of the use of the social network Facebook as a tool to promote these fans page. To fulfill this purpose, the methodology applied was qualitative, through diagnostic, descriptive and exploratory research, where the technique used was direct observation, through observation sheet. The subject of this research was five local businesses, such as; Yummy Live, SuperCookie, As Stamp, Globoideas.ec and Bam-Bam Roasts. Based on the results obtained, it was found that the aforementioned businesses have generalities in terms of the communication approach, since they currently handle one-way communication, showing a lack of use in terms of the use of the functions offered by the platform, it is therefore recommended that communication and management strategies be structured, through the realization of attractive, interactive and functional content.es_ES
dc.description.abstractEn el presente caso de estudio, se analizó la red social Facebook como medio publicitario de emprendedores en la ciudad de Babahoyo en el mes de diciembre de 2020, cuyo objetivo fue determinar la influencia del uso de la red social Facebook como herramienta de promoción de estas fans page. Para cumplir con este propósito, la metodología aplicada fue de carácter cualitativo, por medio de la investigación diagnóstica, descriptiva y exploratoria, en donde la técnica utilizada fue la observación directa, a través de ficha de observación. El sujeto de estudio dentro de esta investigación fueron cinco emprendimientos de la localidad, tales como; Yummy Live, SuperCookie, As Stamp, Globoideas.ec y Los Asados de Bam-Bam. En base a los resultados obtenido, se encontró que los negocios antes mencionados tienen generalidades en cuanto al enfoque comunicacional, puesto que actualmente manejan la comunicación unidireccional, evidenciando un desaprovechando en cuanto al uso de las funciones que ofrece la plataforma, por ende, se recomienda estructurar las estrategias de comunicación y gestión de la mismo, por medio de la realización de contenido atractivo, interactivo y funcional.es_ES
dc.format.extent30 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.subjectFacebookes_ES
dc.subjectEmprendedoreses_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.titleRedes sociales como medio publicitario de emprendedores en la ciudad de Babahoyo. Diciembre 2020es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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