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dc.contributor.advisorLozano Chaguay, Luis
dc.contributor.authorCevallos Monar, Veronica Patricia
dc.date.accessioned2021-01-22T21:25:44Z
dc.date.available2021-01-22T21:25:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/9103
dc.descriptionThe Ministry of Public Health is the highest body whose purpose is to control, develop and apply strategies at the national level, which allows compliance with the right to quality public care. Guaranteeing an efficient health system requires the responsible involvement of all sectors of the State, from the National Government, to the citizen, applying inclusive policies for vulnerable sectors, training the Health Center Staff and good behavior of the users when receiving medical care. In order to decentralize the influx of patients at the Babahoyo General Hospital, community medical centers are built, with the same objective of providing a quality public service. For this case study, the administrative area of the El Mamey Health Center was investigated, with the aim of analyzing the problems they present when caring for patients from the following towns: El mamey, Cristo del Consuelo and Avenida Universitaria. This case study will be carried out under the research line of the Commercial Engineering career - FAFI - known as the “administrative management model”; Narrative and descriptive research criteria will be used. Inductive method and user survey technique will be used, interviewing the Director of the Health Center, in order to obtain more precise information for the case.es_ES
dc.descriptionThe Ministry of Public Health is the highest body whose purpose is to control, develop and apply strategies at the national level, which allows compliance with the right to quality public care. Guaranteeing an efficient health system requires the responsible involvement of all sectors of the State, from the National Government, to the citizen, applying inclusive policies for vulnerable sectors, training the Health Center Staff and good behavior of the users when receiving medical care. In order to decentralize the influx of patients at the Babahoyo General Hospital, community medical centers are built, with the same objective of providing a quality public service. For this case study, the administrative area of the El Mamey Health Center was investigated, with the aim of analyzing the problems they present when caring for patients from the following towns: El mamey, Cristo del Consuelo and Avenida Universitaria. This case study will be carried out under the research line of the Commercial Engineering career - FAFI - known as the “administrative management model”; Narrative and descriptive research criteria will be used. Inductive method and user survey technique will be used, interviewing the Director of the Health Center, in order to obtain more precise information for the case.es_ES
dc.description.abstractEl Ministerio de Salud Pública es el máximo organismo que tiene como finalidad controlar, elaborar y aplicar estrategias a nivel nacional, que permita el cumplimiento del derecho a la atención pública de calidad. Garantizar un sistema sanitario eficiente requiere el involucramiento responsable de todos los sectores del Estado, desde el Gobierno Nacional, hasta el ciudadano, aplicando políticas inclusivas para sectores vulnerables, capacitando al Personal del Centro de Salud y buen comportamiento de los usuarios a la hora de recibir la atención médica. Para descentralizar la afluencia de pacientes en el Hospital General de Babahoyo, se construyen centros médicos comunitarios, con el mismo objetivo de brindar un servicio público de calidad. Para este caso de estudio se investigó el área administrativa del Centro de Salud El Mamey, con el objetivo de analizar las problemáticas que presentan a la hora de atender a los pacientes de las siguientes ciudadelas: El mamey, Cristo del Consuelo y Avenida Universitaria. Este caso de estudio se lo hará bajo la línea de investigación de la carrera de Ingeniería Comercial – FAFI - conocida como “modelo de gestión administrativa”; se utilizarán los criterios de investigación narrativa y descriptiva. Se empleará método inductivo y técnica de encuesta a los usuarios, entrevista a la Directora del Centro de Salud, con el propósito de obtener información más precisa para el caso.es_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectUsuarioes_ES
dc.subjectSalud Públicaes_ES
dc.subjectEstadísticaes_ES
dc.subjectProtocolo Sanitarioes_ES
dc.titleAtención al usuario en el área de estadística del Centro de Salud el Mamey en la ciudad de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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