Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGarcia Liscano, Veronica
dc.contributor.authorMendoza Quiroz, Darwin Alexander
dc.date.accessioned2020-11-18T19:33:36Z
dc.date.available2020-11-18T19:33:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/9094
dc.descriptionIn these times, the Discalculia is estimated as a teaching problem that makes total mathematics instruction impossible, so it is common to observe in some schools that there are students with low performance in this subject, however, being a cerebral situation , suffers the ability to understand and work with numbers and mathematical concepts. Some children with Discalculia are unable to reason numerical concepts and work hard to learn and memorize numerical data, so they may come to understand what to do in math class, but they do not understand why they do it, in other words, they the logic of the process makes it difficult for them. In this research work the qualitative method was used, through the application of a survey applied to parents and students of the fourth year of basic education of the Educational Unit "Pichincha", to establish the use of methodological strategies in the Mathematics subject and determine the importance of their learning throughout life, being able to verify that although teachers claim to use good strategies, these are not appropriate, and that they also depend on creative resources, to achieve children's motivation.es_ES
dc.descriptionIn these times, the Discalculia is estimated as a teaching problem that makes total mathematics instruction impossible, so it is common to observe in some schools that there are students with low performance in this subject, however, being a cerebral situation , suffers the ability to understand and work with numbers and mathematical concepts. Some children with Discalculia are unable to reason numerical concepts and work hard to learn and memorize numerical data, so they may come to understand what to do in math class, but they do not understand why they do it, in other words, they the logic of the process makes it difficult for them. In this research work the qualitative method was used, through the application of a survey applied to parents and students of the fourth year of basic education of the Educational Unit "Pichincha", to establish the use of methodological strategies in the Mathematics subject and determine the importance of their learning throughout life, being able to verify that although teachers claim to use good strategies, these are not appropriate, and that they also depend on creative resources, to achieve children's motivation.es_ES
dc.description.abstractEn estos tiempos, la Discalculia es estimada como un problema de enseñanza que imposibilita la total instrucción de las matemáticas, por lo que es frecuente observar en algunas escuelas que existen estudiantes con un bajo rendimiento en esta asignatura, sin embargo, al ser una situación cerebral, aqueja la habilidad de comprender y trabajar con números y conceptos matemáticos. Algunos niños con Discalculia no llegan a poder razonar conceptos numéricos y se esfuerzan mucho para aprender y memorizar datos numéricos, por lo que pueden llegar a entender qué hacer en la clase de matemáticas, pero no entienden por qué lo hacen, en otras palabras, se les dificulta la lógica del proceso. En este trabajo investigativo se utilizó el método cualitativo, mediante la aplicación de una encuesta aplicada a los padres de familia y estudiantes del cuarto año de educación básica de la Unidad Educativa “Pichincha”, para establecer el uso de estrategias metodológicas en la asignatura de Matemáticas y determinar la importancia de su aprendizaje a lo largo de la vida, lográndose comprobar que aunque los docentes afirman utilizar buenas estrategias, estas no son las adecuadas, y que además dependen de los recursos creativos, para lograr la motivación de los niños.es_ES
dc.format.extent112 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectDiscalculiaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.subjectPsicomotricidades_ES
dc.titleDiscalculia y su influencia en el aprendizaje matemático en los estudiantes del cuarto año de educación básica de la Unidad Educativa Pichincha, Provincia de Manabí año 2018es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador