Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorLuna Alvarez, Heriberto Enrique
dc.contributor.authorHerrera Rubin, Maria Santa
dc.date.accessioned2020-10-21T20:52:23Z
dc.date.available2020-10-21T20:52:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8969
dc.descriptionThe present research arises from the concern in the teacher at the time of teleworking and how it affects physical and psychological health, trying to make a small contribution to the expansion of knowledge in the different aspects related to stress and work performance, their ways of coping and the factors involved in this problem. Thus, the professional demands and the development of new teaching methodologies are hindering job performance. For which different data collection techniques are applied, and diagnostic assessment instruments such as the Stress Appreciation Scales (SEA) and the Performance Assessment by Competences. which will allow us to understand and identify the signs and symptoms of stress in order to develop preventive strategies in the workplace of educational institutions and thus improve performance and quality of life. Telecare is currently the new form of communication through digital media, which have been used in the pandemic that we are going through, which generates stress, anguish, directly and indirectly affecting the work done by the teacher to get to comply with the imposed hours and to reach the student in the best way.es_ES
dc.descriptionThe present research arises from the concern in the teacher at the time of teleworking and how it affects physical and psychological health, trying to make a small contribution to the expansion of knowledge in the different aspects related to stress and work performance, their ways of coping and the factors involved in this problem. Thus, the professional demands and the development of new teaching methodologies are hindering job performance. For which different data collection techniques are applied, and diagnostic assessment instruments such as the Stress Appreciation Scales (SEA) and the Performance Assessment by Competences. which will allow us to understand and identify the signs and symptoms of stress in order to develop preventive strategies in the workplace of educational institutions and thus improve performance and quality of life. Telecare is currently the new form of communication through digital media, which have been used in the pandemic that we are going through, which generates stress, anguish, directly and indirectly affecting the work done by the teacher to get to comply with the imposed hours and to reach the student in the best way.es_ES
dc.description.abstractLa investigación presente surge a partir de la preocupación en el docente al momento de realizar teletrabajo y cómo afecta a la salud física y psicológica. Pretendiendo dar una pequeña contribución a la ampliación de los conocimientos en los diferentes aspectos relacionados con el estrés y el rendimiento laboral, sus formas de afrontamiento y los factores que intervienen en esta problemática. Siendo así las exigencias profesionales y el desarrollo de nuevas metodologías de enseñanza las que están dificultando el desempeño laboral. Para lo cual se aplicaron diferentes técnicas de recolección de datos, e instrumentos de valoración diagnóstica como son las Escalas de Apreciación del Estrés (EAE) y la Evaluación del Desempeño por Competencias. las que nos permitirán comprender e identificar los signos y síntomas del estrés para poder elaborar estrategias preventivas en el ámbito laboral de las instituciones educativas y así poder mejorar el rendimiento y la calidad de vida, La teleasistencia en la actualidad es la nueva forma de comunicación mediante los medios digitales, que se han empleado por la pandemia que estamos atravesando lo que genera estrés, angustia, afectando directa e indirectamente el trabajo que realiza el profesor para llegar a cumplir con las horas impuestas y poder llegar al estudiante de la mejor manera.es_ES
dc.format.extent33 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstréses_ES
dc.subjectRendimiento laborales_ES
dc.subjectDocentees_ES
dc.subjectTeletrabajoes_ES
dc.titleEstrés y su influencia en el rendimiento laboral de un docente que hace teletrabajoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador