Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGonzalez Valarezo, Miguel Angel
dc.contributor.authorCordero Contreras, María Eugenia
dc.date.accessioned2020-10-20T21:04:44Z
dc.date.available2020-10-20T21:04:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8933
dc.descriptionThe present research work focuses on determining the influence that prejudices have on teaching work stress of the staff of the School of Basic Education “Mons. Francisco Xavier de Garaicoa "from the Canton San Jacinto de Yaguachi, for which different psychodiagnostic techniques were used such as interview, observation, job stress questionnaire, total health test, Beck anxiety inventory and job stress evaluation inventory" Burnout; with which it was possible to identify that the main prejudice detected was towards virtual education at the beginning of its implementation due to ignorance of the management of platforms for the teaching-learning process, which is why training in training was recommended as a therapeutic plan. problem solving for the teaching staff, while for the case study patient due to symptoms related to generalized anxiety disorder, cognitive behavioral therapy and relaxation techniques were recommended so that she can handle stressful situations.es_ES
dc.descriptionThe present research work focuses on determining the influence that prejudices have on teaching work stress of the staff of the School of Basic Education “Mons. Francisco Xavier de Garaicoa "from the Canton San Jacinto de Yaguachi, for which different psychodiagnostic techniques were used such as interview, observation, job stress questionnaire, total health test, Beck anxiety inventory and job stress evaluation inventory" Burnout; with which it was possible to identify that the main prejudice detected was towards virtual education at the beginning of its implementation due to ignorance of the management of platforms for the teaching-learning process, which is why training in training was recommended as a therapeutic plan. problem solving for the teaching staff, while for the case study patient due to symptoms related to generalized anxiety disorder, cognitive behavioral therapy and relaxation techniques were recommended so that she can handle stressful situations.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación se centra en determinar la influencia que tienen los prejuicios en el estrés laboral docente del personal de la Escuela de Educación Básica “Mons. Francisco Xavier de Garaicoa” del Cantón San Jacinto de Yaguachi, para lo cual se utilizaron diferentes técnicas del psicodiagnóstico tales como entrevista, observación, cuestionario de estrés laboral, test de salud total, inventario de ansiedad de Beck e inventario para evaluación de estrés laboral “Burnout; con los cuales se pudo identificar que el principal prejuicio detectado fue hacia la educación virtual en el inicio de su implementación por el desconocimiento del manejo de las plataformas para el proceso de enseñanza-aprendizaje , es por ello que se recomendó como plan terapéutico el entrenamiento en solución de problemas para el personal docente, mientras que para la paciente caso de estudio por presentar síntomas relacionados al trastorno de ansiedad generalizada se recomendó la terapia cognitiva conductual y la técnica de relajación para que pueda manejar situaciones de tensión.es_ES
dc.format.extent43 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPrejuicioes_ES
dc.subjectEstrés laboral docentees_ES
dc.subjectEducación virtuales_ES
dc.subjectTecnologías de información y comunicaciónes_ES
dc.titlePrejuicios y su influencia en el estrés laboral docente de la Escuela de Educación Básica Mons. Francisco Xavier de Garaicoa del cantón San Jacinto de Yaguachies_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador