Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMontecé Mosquera, Franklin
dc.contributor.authorPeralta Hidalgo, Ginger Pilar
dc.date.accessioned2020-10-16T21:31:16Z
dc.date.available2020-10-16T21:31:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8857
dc.descriptionThrough this case study, digital platforms will be analyzed and the importance of video editing for their content; With the final objective of contributing to the social communication and society career, to carry out this research the mixed method (qualitative and quantitative) was used with an explanatory, descriptive and quantitative approach. The methodology applied in this case study was quantitative by means of a virtual survey carried out to students of the aforementioned career, this online medium was used due to the situation in the country today, in turn it was determined that the networks Social are the most used platforms and therefore video editing will be part of social interaction. The purpose of this case study is that the general population and social communicators know how to use applications to edit a video and in turn completely eliminate the eradication or deficit of ignorance of the existence of the types of digital and editing platforms of video.es_ES
dc.descriptionThrough this case study, digital platforms will be analyzed and the importance of video editing for their content; With the final objective of contributing to the social communication and society career, to carry out this research the mixed method (qualitative and quantitative) was used with an explanatory, descriptive and quantitative approach. The methodology applied in this case study was quantitative by means of a virtual survey carried out to students of the aforementioned career, this online medium was used due to the situation in the country today, in turn it was determined that the networks Social are the most used platforms and therefore video editing will be part of social interaction. The purpose of this case study is that the general population and social communicators know how to use applications to edit a video and in turn completely eliminate the eradication or deficit of ignorance of the existence of the types of digital and editing platforms of video.es_ES
dc.description.abstractA través del presente estudio de caso se analizarán las plataformas digitales y su importancia que tiene la edición de video para sus contenidos; teniendo como objetivo final el contribuir con la carrera de comunicación social y la sociedad, para realizar esta investigación se utilizó el método mixto (cualitativa y cuantitativa) con un enfoque explicativo, descriptivo y cuantitativo. La metodología aplicada en este estudio de caso fue cuantitativa mediante una encuesta virtual realizada a estudiantes de la carrera ya mencionada, se utilizó ese medio online debido a la situación que hoy en día se encuentra el país, a su vez se pudo determinar que las redes sociales son las plataformas más utilizadas y por ende la edición de video formará parte de la interacción social. La finalidad de este estudio de caso es que la población en general y los comunicadores sociales conozca el manejo de las aplicaciones para editar un video y a su vez eliminar plenamente la erradicación o déficit de desconocimiento de la existencia de los tipos de plataformas digitales y de edición de video.es_ES
dc.format.extent36 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPlataformas digitaleses_ES
dc.subjectEdición de videoes_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.titlePlataformas digitales y su importancia de la edición de video para sus contenidoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador