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dc.contributor.advisorMora Muñoz, Oscar
dc.contributor.authorOlea Cunalata, Tandy Nathaly
dc.date.accessioned2020-10-16T19:35:32Z
dc.date.available2020-10-16T19:35:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8848
dc.descriptionThe following case analysis presents and collects important data on digital journalism, the digital journalist, content management through the network and the use of tools to disseminate information on web 2.0. taking into consideration that the journalist's work has been transformed with the growth of technologies and social networks. The main objective of this is to analyze all the characteristics that surround journalism, so within this work it makes use of the quantitative method and two techniques such as the survey, which will be carried out on 45-year-old adults belonging to the Montalvo canton. of the province of Los Ríos and the respective interviews with digital journalists who are the main protagonists of this era in the area. In the present, several characteristics and relevant data obtained from the surveys are exposed, such as; How many hours do users use the internet, the type of information they consume, the social network they use the most, the techniques and skills that journalists use when writing and sharing a news event, or obtaining results that 45 people years have been adapting to new technologies, on the other hand, in the area of communication journalists have to keep up to date and constantly learning to improve their writing and reach their target audience.es_ES
dc.descriptionThe following case analysis presents and collects important data on digital journalism, the digital journalist, content management through the network and the use of tools to disseminate information on web 2.0. taking into consideration that the journalist's work has been transformed with the growth of technologies and social networks. The main objective of this is to analyze all the characteristics that surround journalism, so within this work it makes use of the quantitative method and two techniques such as the survey, which will be carried out on 45-year-old adults belonging to the Montalvo canton. of the province of Los Ríos and the respective interviews with digital journalists who are the main protagonists of this era in the area. In the present, several characteristics and relevant data obtained from the surveys are exposed, such as; How many hours do users use the internet, the type of information they consume, the social network they use the most, the techniques and skills that journalists use when writing and sharing a news event, or obtaining results that 45 people years have been adapting to new technologies, on the other hand, in the area of communication journalists have to keep up to date and constantly learning to improve their writing and reach their target audience.es_ES
dc.description.abstractEl siguiente análisis de caso expone y recoge datos importantes sobre el periodismo digital, el periodista digital, manejo del contenido a través de la red y el uso de las herramientas para difundir información en la web 2.0. teniendo en consideración que el trabajo del periodista ha ido transformándose con el crecimiento de las tecnologías y de las redes sociales. Para ello se tiene como objetivo principal analizar todas las características que rodean al periodismo, por lo que dentro de este trabajo hace uso del método cuantitativo y de dos técnicas como son la encuesta, que se realizará a los adultos de 45 años pertenecientes al cantón Montalvo de la provincia de Los Ríos y las respectivas entrevistas a periodistas digitales quienes son los principales protagonistas de esta era en la zona. En el presente quedan expuestas varias características y datos relevantes que se obtienen de las encuestas tales como; cuántas horas los usuarios utilizan el internet, el tipo de tipo de información que consumen, la red social que más utilizan, las técnicas y habilidades que usan los periodistas al momento de redactar y compartir un hecho noticioso, obteniendo como resultados que las personas de 45 años se han ido adaptando a las nuevas tecnologías, por otro lado, en el área de la comunicación los periodistas tienen que mantenerse actualizado y en constante aprendizaje para mejorar su redacción y llegar a su público objetivo.es_ES
dc.format.extent48 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPeriodismoes_ES
dc.subjectPeriodismo digitales_ES
dc.subjectPandemiaes_ES
dc.subjectSaturación de contenidoses_ES
dc.titlePeriodismo digital y su aceptación en el público mayor a 45 años, cantón Montalvoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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