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dc.contributor.advisorCarrasco Echeverría, Gina
dc.contributor.authorMora Arregui, Miriam Adela
dc.date.accessioned2020-09-25T21:21:00Z
dc.date.available2020-09-25T21:21:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8328
dc.descriptionThis study deals with the analysis of user care in the Internal Revenue Service, Agencia Babahoyo, it is necessary to consider that this entity has improved the quality of the service in recent years, however, it still faces certain challenges that need be approached with a social commitment to achieve results that benefit the entity, but also the taxpayers. The objective of the research is to analyze in detail the process of customer service to detect the weaknesses that arise, in such a way that this study contributes to the generation of strategies for the improvement of the service. This is a quantitative approach research by virtue of the analyzed variable, the type of research is descriptive, the methods used are: inductive and deductive, the techniques used: observation and survey, while the instrument through which the Information from the primary sources are the observation card and the survey questionnaire. The results obtained during the investigative process show that the main weakness that influences the attention to users is the lack of personnel in the Taxpayer Assistance Area. The conclusions reached in the case study is that citizens need to obtain empowerment regarding the procedures that can be carried out on the virtual platform to avoid agglomeration of taxpayers in the entity's facilities.es_ES
dc.descriptionThis study deals with the analysis of user care in the Internal Revenue Service, Agencia Babahoyo, it is necessary to consider that this entity has improved the quality of the service in recent years, however, it still faces certain challenges that need be approached with a social commitment to achieve results that benefit the entity, but also the taxpayers. The objective of the research is to analyze in detail the process of customer service to detect the weaknesses that arise, in such a way that this study contributes to the generation of strategies for the improvement of the service. This is a quantitative approach research by virtue of the analyzed variable, the type of research is descriptive, the methods used are: inductive and deductive, the techniques used: observation and survey, while the instrument through which the Information from the primary sources are the observation card and the survey questionnaire. The results obtained during the investigative process show that the main weakness that influences the attention to users is the lack of personnel in the Taxpayer Assistance Area. The conclusions reached in the case study is that citizens need to obtain empowerment regarding the procedures that can be carried out on the virtual platform to avoid agglomeration of taxpayers in the entity's facilities.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio se trata del análisis de la atención al usuario en el Servicio de Rentas Internas, Agencia Babahoyo, es necesario considerar que esta entidad ha mejorado la calidad del servicio en los últimos años, sin embargo, todavía se enfrenta a ciertos desafíos que necesitan ser abordados con compromiso social para lograr resultados que beneficien a la entidad, pero también a los contribuyentes. El objetivo de la investigación es analizar a detalle el proceso de atención a los usuarios para detectar las debilidades que se presentan, de tal manera que este estudio contribuya a la generación de estrategias para el mejoramiento del servicio. Se trata de una investigación de enfoque cuantitativo en virtud de la variable analizada, el tipo de investigación es descriptiva, los métodos empleados son: inductivo y deductivo, las técnicas utilizadas: observación y encuesta, mientras que el instrumento a través del cual se obtiene la información de las fuentes primarias son la ficha de observación y el cuestionario de encuesta. Los resultados obtenidos durante el proceso investigativo evidencian que la principal debilidad que influye en la atención a los usuarios es la insuficiencia de personal en el Área de Asistencia al Contribuyente. A las conclusiones a las que se llega en el caso de estudio es que la ciudadanía necesita obtener un empoderamiento respecto a los trámites que pueden ser realizados en la plataforma virtual para evitar aglomeración de contribuyentes en las instalaciones de la entidad.es_ES
dc.format.extent29 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAtención al usuarioes_ES
dc.subjectContribuyentees_ES
dc.subjectTributaciónes_ES
dc.subjectPlataforma virtuales_ES
dc.titleAnálisis del proceso de atención a los usuarios del Servicio de Rentas Internas, Agencia Babahoyo, periodo 2020es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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