Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorParreño Sánchez, Johana del Carmen
dc.contributor.authorContreras Santillan, Edison Francisco
dc.date.accessioned2020-04-29T16:22:44Z
dc.date.available2020-04-29T16:22:44Z
dc.date.issued2019-08
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7501
dc.descriptionThe main objective of this research project is to “identify how the use of the schoology platform affects the teaching-learning process in the students of the unified baccalaureate of the“ hero José de Antepara ”educational unit of Vinces canton. To identify the impact that teaching resources have on the teaching-learning process, the application of applied research was used, based on inductive - deductive and analytical methods, developing research techniques, surveys, interviews and direct observation of the entire Population under study, which was made up of 90 students and 8 teachers of the first a and first b of the unified baccalaureate. Through the development and application of the various research methods and strategies, it was possible to verify that the use of teaching resources in the teaching-learning process would contribute to improving the academic performance of the students, since the current educational system requires the implementation of the use of ICTs in the development of classes, to achieve in this way that students develop various skills and also because these types of resources stimulate student interest and motivation in students, thus achieving that they acquire an active, meaningful learning that can be used to put it into practice in everyday situations.es_ES
dc.descriptionThe main objective of this research project is to “identify how the use of the schoology platform affects the teaching-learning process in the students of the unified baccalaureate of the“ hero José de Antepara ”educational unit of Vinces canton. To identify the impact that teaching resources have on the teaching-learning process, the application of applied research was used, based on inductive - deductive and analytical methods, developing research techniques, surveys, interviews and direct observation of the entire Population under study, which was made up of 90 students and 8 teachers of the first a and first b of the unified baccalaureate. Through the development and application of the various research methods and strategies, it was possible to verify that the use of teaching resources in the teaching-learning process would contribute to improving the academic performance of the students, since the current educational system requires the implementation of the use of ICTs in the development of classes, to achieve in this way that students develop various skills and also because these types of resources stimulate student interest and motivation in students, thus achieving that they acquire an active, meaningful learning that can be used to put it into practice in everyday situations.es_ES
dc.description.abstractEl desarrollo del presente trabajo investigativo tiene como objetivo principal “identificar como incide el uso de la plataforma schoology en el proceso de enseñanza – aprendizaje en los estudiantes del bachillerato unificado de la unidad educativa “prócer José de Antepara” del cantón Vinces. Para identificar la incidencia que tienen los recursos didácticos en el proceso de enseñanza aprendizaje se recurrió a la aplicación de la investigación aplicada, basada en los métodos inductivo – deductivo y analítico, desarrollando las técnicas de investigación encuestas, entrevistas y la observación directa a toda la población objeto de estudio, misma que estaba conformada por 90 estudiantes y 8 docentes del primero a y primero b del bachillerato unificado. Mediante el desarrollo y aplicación de los diversos métodos y estrategias de investigación se pudo verificar que el uso de recursos didácticos en el proceso de enseñanza aprendizaje si contribuiría a mejorar el rendimiento académico de los estudiantes, puesto que el sistema educativo actual requiere que se implemente el uso de las TIC´s en el desarrollo de las clases, para lograr de esta manera que los estudiantes desarrollen diversas habilidades y también porque este tipo de recursos estimulan el interés de los estudiantes y la motivación en los estudiantes, logrando de esta manera que adquieran un aprendizaje activo, significativo y que les pueda servir para ponerlo en práctica en situaciones de su vida cotidiana.es_ES
dc.format.extent101 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2019es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRecursos didácticoses_ES
dc.subjectMétodos Deductivos Inductivoses_ES
dc.subjectEnseñanza aprendizajees_ES
dc.titlePlataforma Schoology y su incidencia en el proceso de enseñanza – aprendizaje en los estudiantes del bachillerato unificado de la Unidad Educativa Prócer José de Antepara del cantón Vinceses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador