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dc.contributor.advisorRodriguez Ponce, Franklin Edwin
dc.contributor.authorLema Quinatoa, Nancy Rocio
dc.date.accessioned2020-04-05T21:23:36Z
dc.date.available2020-04-05T21:23:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7442
dc.descriptionThe present work presents the analysis of the communicational instruments of brand positioning and management in the Municipal Decentralized Autonomous Government (GAD) of the Babahoyo canton. Being the place to analyze the types of tools used inside and outside the communication department in brand positioning and management. In other words, the analysis allows us to verify the management of the communication instruments and the corporate image of the institution as a strategic management that generates trust in the public. The communication strategy in the Municipal Decentralized Autonomous Government of the Babahoyo canton is displayed efficiently in the administration, with respect to the visual image that they project to their spectators is good. The communication elements managed in the positioning of Babahoyo's GAD brand to promote its brand and inform with truthfulness, accuracy in real time the administrative management and its daily activities are social networks such as; Facebook, Twitter, Instagram and radio as well as; Institutional stationers, Vests, Credentials, Stamps, Fences, external ethical signal parking among others. These media have a greater impact on citizens to be informed of the institutional management carried out by the municipality. It has usually become a necessary element that impacts the growth of identity and its permanence in the company are those that distinguish it from the rest of the competitors, whose objective is to make the audience recognize and be in contact with the brand.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo, presenta como tema el análisis de los instrumentos comunicacionales de posicionamiento y gestión de marca en el Gobierno Autónomo Descentralizado Municipal (GAD) del cantón Babahoyo. Siendo el lugar para analizar los tipos de herramientas que utilizan dentro y fuera del departamento de comunicación en el posicionamiento y gestión de marca. Dicho de otro modo, el análisis nos permite la verificación del manejo de los instrumentos de comunicación y la imagen corporativa de la institución como gestión estratégica que genera confianza en el público. La estrategia comunicacional en el Gobierno Autónomo Descentralizado Municipal del cantón Babahoyo se visualiza en forma eficiente en la administración, con respecto a la imagen visual que proyectan a sus espectadores es buena. Los elementos de comunicación manejados en el posicionamiento de marca GAD de Babahoyo para promocionar su marca e informar con veracidad, exactitud en tiempo real la gestión administrativa y sus actividades diarias son las redes sociales como; Facebook, Twitter, Instagram y la radio así también como; Papelerías institucional, Chalecos, Credenciales, Sellos, Vallas, señal éticas externas parqueos entre otros. Estos medios tienen mayor incidencia en los ciudadanos para estar informados de la gestión institucional qué realiza el municipio. Habitualmente se ha convertido en un elemento necesario que impacta el crecimiento de la identidad y su permanencia en la empresa son los que la distinguen del resto de los competidores, cuyo objetivo es hacer que la audiencia reconozca y este en contacto con la marca.es_ES
dc.format.extent29 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectInstrumentos comunicacionaleses_ES
dc.subjectPosicionamientoes_ES
dc.subjectGestión marcaes_ES
dc.titleAnálisis de los instrumentos comunicacionales, de posicionamiento y gestión de marca del GAD de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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