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dc.contributor.advisorHuilcapi Masacon, Magdalena
dc.contributor.authorPreciado Vásquez, María Fernanda
dc.date.accessioned2019-10-14T19:38:31Z
dc.date.available2019-10-14T19:38:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6997
dc.descriptionThe purpose of this research is to carry out an entrepreneurial project for the elaboration and analysis of a product called Fluminense craft beer in presentation of 330 ml, with its latest brand name. The same one that will be located in the city of Babahoyo, province of Los Ríos. The implementation of this Fluminense beer enterprise modifying the use of different research methods; inductive, deductive, analytical, statistical. A market study was considered that through a survey of 382 inhabitants of the city of Babahoyo, in order to determine if there is an unsatisfied demand that could benefit and offer the product. The product to offer will be destined to the market segment of men and women over 18 years of age, the venture will start with blonde beer Pale Ale. The initial investment of the project is $ 10,000 which will be financed by the public bank BanEcuador. When carrying out the financial feasibility, the net present value is: 47,587.14 which indicates that the project is viable, the internal rate of return TIR is 124% satisfactory to carry out the project, the payment is the number of years and months that It takes the project to recover the initial investment therefore the project recovers in 10 months and 20 days, this implies that it is acceptable, since the bank loan is a 3-year term, as well as the cost benefit ratio showed us that for every dollar Invested you get a return of $ 1.51 for each product soldes_ES
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo realizar un proyecto de emprendimiento para la elaboración y comercialización de un producto llamado cerveza artesanal fluminense en presentación de 330 ml, con su nombre de marca la última. El mismo que estará ubicado en la ciudad de Babahoyo, provincia de los Ríos. La implementación de este emprendimiento cerveza fluminense permitió la utilización de distintos métodos investigativos; inductivo, deductivo, analítico, estadística. Se desarrolló un estudio de mercado que mediante encuesta realizada a 382 habitantes de la ciudad de Babahoyo, con el fin de determinar si existe una demanda insatisfecha que se podría beneficiar y ofertar el producto. El producto a ofrecer estará destinado al segmento de mercado de hombres y mujeres mayores de 18 años, se iniciara el emprendimiento con cerveza rubia Pale Ale. La inversión inicial del proyectada es de $10.000 el cual estará financiado de la banca pública BanEcuador. Al realizar la factibilidad financiera el valor actual neto es: de 47.587,14 lo que indica que el proyecto es viable , la tasa interno de retorno TIR es de 124% satisfactorio para realizar el proyecto, el pay back es el número de años y meses que le toma al proyecto recuperar la inversión inicial por lo tanto el proyecto se recupera en 10 meses y 20 días, esto implica que es aceptable, ya que el préstamo bancario es a 3 años plazo, como también la relación costo benéfico nos demostró que por cada dólar invertido se obtendrá una rentabilidad de $1.51 por cada producto vendidoes_ES
dc.format.extent93 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO; UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEmprendimientoes_ES
dc.subjectCervezaes_ES
dc.subjectFinanzases_ES
dc.subjectEstudio de mercadoes_ES
dc.subjectArtesanales_ES
dc.titleElaboración y comercialización de cerveza artesanal “FLUMINENSE”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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