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dc.contributor.advisorCabrera Coello, Miguel Bolívar
dc.contributor.authorOtacoma Taipe, Diana Elizabeth
dc.date.accessioned2018-04-11T21:33:42Z
dc.date.available2018-04-11T21:33:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3651
dc.descriptionThe companies that are dedicated to the activity of buying and selling products of first need to the largest customers, and tend to appreciate two measures of collection both as in cash and on credit. Credit in current times is considered a great relevance for this class of entities, is a technique to captivate the market and thus obtain greater profitability. DISMERO S.A is a company that deals with the wholesale of products of mass consumption, trying thus to supply the basic needs of the consumer, represents the place where this case study was conducted with the subject PORTFOLIO EXPIRED FROM THE ACCOUNTS COLLECTED FROM THE COMMERCIAL DISMERO S.A, and through the information obtained it is possible to identify the processes made from the moment in which the customer requires the purchase on credit, and the phases applied by the company to raise the portfolio. The objective of this research is to recognize the processes and policies in the area of credit and collections for the recovery of overdue portfolios in the company where the buyers, are part of the delinquent customers due to the bad process and evaluation of the credit amounts to be granted to each of them. The proposal is attributed to a mechanism that enables the effective management of accounts receivable from the company guaranteeing recovery, and thus considering the liquidity and sustainable values ​​of the company's operations for this reason is considered of great relevance. This present work is framed in the research subline "Management of accounting information" and was carried out verifying what is stipulated in the lines of investigation of the school of accounting, auditing and finance.es_ES
dc.description.abstractLas empresas que se dedican a la actividad de compra y venta de productos de primera necesidad a los mayores clientes, y tienden a apreciar dos medidas de cobro tanto como al contado y a crédito. El crédito en los tiempos actuales se considera de una gran relevancia para esta clase de entidades, es una técnica para cautivar al mercado y así obtener una mayor rentabilidad. DISMERO S.A es una compañía que se ocupa de la venta al por mayor de productos de consumos masivos, tratando así de suplir las necesidades básicas del consumidor, representa el lugar donde se realizó este estudio de caso con el tema CARTERA VENCIDA DE LAS CUENTAS POR COBRAR DEL COMERCIAL DISMERO S.A, y mediante la información obtenida se permite identificar los procesos realizados a partir del instante en que el cliente precisa la compra a crédito, y las fases que aplica la empresa para recaudar la cartera. El objetivo de esta investigación es reconocer los procesos y políticas en el área de crédito y cobranzas para la recuperación de carteras vencidas en la empresa donde los compradores, están formando parte de los clientes morosos debido al mal proceso y evaluación de los montos crediticios a otorgar a cada uno de ellos. La propuesta esta atribuida a mecanismo que posibilita la gestión efectiva de los cuentas por cobrar de la empresa garantizando la recuperación, y así considerando la liquidez y valores sostenibles de las operaciones de la empresa por tal motivo se considera de gran relevancia. Este presente trabajo se encuentra enmarcado en la sublínea de investigación “Gestión de la información contable” y se efectuó verificando lo que se estipula en las líneas de investigación de la escuela de contaduría, auditoria y finanzas.es_ES
dc.format.extent30p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.subjectVencidaes_ES
dc.subjectCarteraes_ES
dc.subjectCobrares_ES
dc.subjectComerciales_ES
dc.titleCartera Vencida De Las Cuentas Por Cobrar Del Comercial DISMERO S.A.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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