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dc.contributor.advisorMSC. VÍCTOR JAVIER CASTILLO ZÚÑIGA
dc.contributor.authorSOLANGE ESTEFANIA REYES CONTRERAS
dc.date.accessioned2024-09-26T17:27:43Z
dc.date.available2024-09-26T17:27:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/17371
dc.descriptionThe research seeks to make known the importance of Narratives and Storytelling in communication and how they influence the perception and understanding of information. Currently, a transformation has been experienced by which They have made new tools through which the new narratives are executed and likewise these indicate the interests and current forms of use of information by citizens. The planned objective for this research is based on recognizing the impact of narratives and 'Storytelling' on communication, focusing on how these techniques influence the perception and understanding of information by the public. To achieve this, a descriptive and investigative methodology is programmed to study perceptions and experiences of the audiences to correlate them with the variables under study. The results achieved in this process express the importance of including these narration techniques in what is sought to be transmitted to the audience. public and the way in which they influence the understanding of information. Through the results, it was possible to show the interaction that the students had when analyzing the content that was shown in order to recognize how the understanding and perception of storytelling was in each of the students and how this can help each of them choose Apply this technique in your stories.es_ES
dc.descriptionThe research seeks to make known the importance of Narratives and Storytelling in communication and how they influence the perception and understanding of information. Currently, a transformation has been experienced by which They have made new tools through which the new narratives are executed and likewise these indicate the interests and current forms of use of information by citizens. The planned objective for this research is based on recognizing the impact of narratives and 'Storytelling' on communication, focusing on how these techniques influence the perception and understanding of information by the public. To achieve this, a descriptive and investigative methodology is programmed to study perceptions and experiences of the audiences to correlate them with the variables under study. The results achieved in this process express the importance of including these narration techniques in what is sought to be transmitted to the audience. public and the way in which they influence the understanding of information. Through the results, it was possible to show the interaction that the students had when analyzing the content that was shown in order to recognize how the understanding and perception of storytelling was in each of the students and how this can help each of them choose Apply this technique in your stories.es_ES
dc.description.abstractEn la investigación se busca dar a conocer la importancia que poseen las Narrativas y el ´´Storytelling´´ en la comunicación y como alcanzan a influir en la percepción y comprensión de la información, en la actualidad se ha experimentado una transformación por la cual se han efectuado nuevas herramientas mediante las que se ejecutan las nuevas narrativas y así mismo estas indican los intereses y las actuales formas de utilización de la información por medio de la ciudadanía. El objetivo planeado para esta investigación se basa en reconocer el impacto de las narrativas y el ´´Storytelling´´ en la comunicación, centrándose en cómo estas técnicas influyen en la percepción y comprensión de la información por parte del público. Para conseguirlo se programa una metodología descriptiva e investigativa para estudiar percepciones y experiencias de las audiencias para correlacionarlas con las variables en estudio, los resultados conseguidos en este proceso nos expresan la importancia que tiene el incluir estas técnicas de narración en lo que se busca transmitir al público y la forma en la cual estas influyen en la comprensión de la información. Mediante los resultados se pudo mostrar la interacción que tuvieron los estudiantes al momento de analizar el contenido que fue mostrado para poder reconocer como fue la comprensión y percepción del storytelling en cada uno de los estudiantes y como esto puede ayudar a que cada uno de ellos elijan aplicar esta técnica en sus narraciones.es_ES
dc.format.extent80 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.relation.ispartofseriesTIC-UTB-FCJSE-COMUNICACION-000046;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subject´´Storytelling´´es_ES
dc.subjectTécnicas narrativases_ES
dc.subject.otherCOMUNICACIONes_ES
dc.titleNARRATIVAS Y STORYTELLING: LAS HISTORIAS EN LA COMUNICACIÓN Y CÓMO ESTAS PUEDEN INFLUIR EN LA PERCEPCIÓN Y COMPRENSIÓN DE LA INFORMACIÓN.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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