Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMercesdes Mireya, Loor Escobar
dc.contributor.authorJose Miguel, Bajaña Villalba
dc.date.accessioned2017-01-09T23:16:17Z
dc.date.available2017-01-09T23:16:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1643
dc.descriptionHaving examined work of degree the present; I must show that the same one has allowed me to establish the weaknesses and strengths that the educative institution has, where I carried out this investigation; since the scholastic Leadership is an important part in the education; because by means of this, the educative institution will have an organization and a direction in common, of the objectives that are wanted to obtain for the active learning of their students. The subject of the scholastic leadership is of much importance at the present moments; since we previously found in the educative institutions, they were people who thought that the being manager of an institution or to have the high rank but, would benefit to him to be located in a privileged seat of honor but without considering the so great responsibility that they had in its hands, being a leader in the institution; where it stops many people the lucrative part was but important that the well-being of the students and who the same knowledge. This work tries to offer an ample vision but and makes specific, since it is possible to be determined the weaknesses and strengths, that served as base to be able to make an efficient and conscious work but according to their realities and style of life within the educative institution. And this way, my desire is that conscience becomes, back leaves the old practices in the educative institutions; so that they become social and democratices_ES
dc.description.abstractHabiendo examinado el presente trabajo de grado; debo manifestar que el mismo me ha permitido establecer las debilidades y fortalezas que tiene la institución educativa, donde llevé a cabo dicha investigación; puesto que el Liderazgo escolar es una parte importante en la educación; porque mediante este, la institución educativa tendrá una organización y una dirección en común, de los objetivos que se quieren conseguir para el aprendizaje activo de sus estudiantes. El tema del liderazgo escolar es de mucha importancia en los actuales momentos; puesto que encontrábamos anteriormente en las instituciones educativas, eran personas que creían que el ser gerente de una institución o tener el rango más alto, le beneficiaría para ubicarse en un sitial más privilegiado sin considerar la responsabilidad tan grande que tenían en sus manos, siendo un líder en la institución; donde para muchas personas la parte lucrativa era más importante que el bienestar de los estudiantes y que el conocimiento mismo.es_ES
dc.format.extent109 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo:UTB, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectIncidencia del liderazgoes_ES
dc.subjectAprendizaje activoes_ES
dc.titleIncidencia del liderazgo escolar en el aprendizaje activo de los estudiantes de la Escuela de Educación Básica “28 de mayo” de la Parroquia Ricaurte, Cantón Urdaneta, Provincia de los Ríos.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

openAccess
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como openAccess