Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorDahik Solís, Cecilia
dc.contributor.authorPazmiño Veloz, Carmen Natividad
dc.date.accessioned2024-04-04T14:28:13Z
dc.date.available2024-04-04T14:28:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15899
dc.descriptionThis project investigates the influence of digital platforms on the transformation of film critique spaces, within the context where these platforms have gained relevance in the discussion and consumption of cinema. A mixed and descriptive methodology was employed, combining surveys, observation records, and interviews, to explore the use and perception of digital platforms in film critique. The results reveal that TikTok and Instagram are the most utilized platforms for the creation and dissemination of critical content, followed by YouTube and Facebook. It is noteworthy that both YouTube and TikTok offer a wide array of critical content, encompassing mainstream cinema as well as niche content preferred by specific audiences. TikTok, with its focus on short videos and algorithmic interaction, stands out for its ability to influence trends and fads. However, the democratization of film critique on digital platforms faces challenges related to objectivity and the quality of opinions. In summary, while digital platforms have democratized film critique, they also raise concerns about the quality and influence of opinions in a digital environment.es_ES
dc.descriptionThis project investigates the influence of digital platforms on the transformation of film critique spaces, within the context where these platforms have gained relevance in the discussion and consumption of cinema. A mixed and descriptive methodology was employed, combining surveys, observation records, and interviews, to explore the use and perception of digital platforms in film critique. The results reveal that TikTok and Instagram are the most utilized platforms for the creation and dissemination of critical content, followed by YouTube and Facebook. It is noteworthy that both YouTube and TikTok offer a wide array of critical content, encompassing mainstream cinema as well as niche content preferred by specific audiences. TikTok, with its focus on short videos and algorithmic interaction, stands out for its ability to influence trends and fads. However, the democratization of film critique on digital platforms faces challenges related to objectivity and the quality of opinions. In summary, while digital platforms have democratized film critique, they also raise concerns about the quality and influence of opinions in a digital environment.es_ES
dc.description.abstractEste estudio investiga la influencia de las plataformas digitales en la transformación de los espacios de crítica de cine, en un contexto donde estas plataformas han ganado relevancia en la discusión y consumo del cine. Se empleó una metodología mixta y descriptiva, combinando encuestas, fichas de observación y entrevistas, para indagar sobre el uso y la percepción de las plataformas digitales en la crítica cinematográfica. Los resultados revelan que TikTok e Instagram son las plataformas más utilizadas para la creación y difusión de contenido crítico, seguidas por YouTube y Facebook. Se destaca que YouTube y TikTok ofrecen una amplia variedad de contenido crítico, con enfoques tanto de cine popular como de contenido específico preferido por una audiencia, mientras que TikTok, con su enfoque en videos cortos y su interacción algorítmica, destaca por su capacidad para influir en las tendencias y modas. La democratización de la crítica de cine en las plataformas digitales se ve contrarrestada por desafíos relacionados con la objetividad y la calidad de las opiniones. En resumen, si bien las plataformas digitales han democratizado la crítica de cine, también plantean preocupaciones sobre la calidad y la influencia de las opiniones en un entorno digital.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyoes_ES
dc.relation.ispartofseriesTIC-UTB-FCJSE-COMUNICACION-000003;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPlataformas digitaleses_ES
dc.subjectCrítica de cinees_ES
dc.subjectCinees_ES
dc.subjectCrítico de cinees_ES
dc.subject.otherCOMUNICACIONes_ES
dc.titleLAS PLATAFORMAS DIGITALES Y LA TRANSFORMACIÓN DE LOS ESPACIOS PARA CRÍTICA DE CINE.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador