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dc.contributor.advisorCarrasco Echeverria, Gina Maribel
dc.contributor.authorAvilés Martínez, Ashly Daniela
dc.date.accessioned2023-10-17T16:42:55Z
dc.date.available2023-10-17T16:42:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14686
dc.descriptionThe objective of this case study is to analyze the quality of the services offered by the microenterprise PC Soluciones in the city of Babahoyo, by identifying the factors and activities that directly or indirectly contribute to the experience, therefore, in the customer satisfaction and loyalty. Determine the processes carried out by the business in order to recognize failures and risks, obtain the perception and criteria of the clients, through the root cause analysis method, the survey techniques and Service Blueprint with their respective instruments, established as the means to achieve the objectives of this work. The results obtained through the application of the techniques indicated that some of the factors that affect PC Soluciones customer service are related to the lack of control and organization within the establishment, not applying loyalty and digital marketing strategies, among others. Thus, based on these deficiencies, improvement strategies are prepared, which are proposed in the form of a recommendation in this document.es_ES
dc.descriptionThe objective of this case study is to analyze the quality of the services offered by the microenterprise PC Soluciones in the city of Babahoyo, by identifying the factors and activities that directly or indirectly contribute to the experience, therefore, in the customer satisfaction and loyalty. Determine the processes carried out by the business in order to recognize failures and risks, obtain the perception and criteria of the clients, through the root cause analysis method, the survey techniques and Service Blueprint with their respective instruments, established as the means to achieve the objectives of this work. The results obtained through the application of the techniques indicated that some of the factors that affect PC Soluciones customer service are related to the lack of control and organization within the establishment, not applying loyalty and digital marketing strategies, among others. Thus, based on these deficiencies, improvement strategies are prepared, which are proposed in the form of a recommendation in this document.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso tiene como objetivo analizar la calidad de los servicios que ofrece la microempresa PC Soluciones de la ciudad de Babahoyo, mediante la identificación de los factores y actividades que contribuyen directa o indirectamente en la experiencia, por consiguiente, en la satisfacción y fidelización de los clientes. Determinar los procesos que realiza el negocio con el fin de reconocer fallas y riesgos, obtener la percepción y criterios de los clientes, a través del método de análisis causa raíz, las técnicas de encuesta y Service Blueprint con sus respectivos instrumentos, establecidos como los medios para lograr los objetivos de este trabajo. Los resultados obtenidos mediante la aplicación de las técnicas indicaron que algunos de los factores que afectan el servicio al cliente de PC Soluciones están relacionados a la falta de control y organización dentro del establecimiento, no aplicar estrategias de fidelización y marketing digital, entre otros. Es así que en base a estas deficiencias se elaboran las estrategias de mejora las mismas que son planteadas en forma de recomendación en este documento.es_ES
dc.format.extent42 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectGestiónes_ES
dc.subjectCalidades_ES
dc.subjectServicioses_ES
dc.subjectProcesoses_ES
dc.subjectAtenciónes_ES
dc.subjectExperienciaes_ES
dc.subjectSatisfacciónes_ES
dc.subjectFidelización del clientees_ES
dc.titleGestión de la calidad de los servicios en PC soluciones, de la ciudad de Babahoyo en el periodo 2022.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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