Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGuerrero Haro, Edgar
dc.contributor.authorMontece Loor, Mónica Irlanda
dc.date.accessioned2023-07-12T21:49:27Z
dc.date.available2023-07-12T21:49:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14663
dc.descriptionThis research work is based on knowing the true value of the didactic resources used in the classroom, within the teaching-learning process and in which the theoretical approaches that study the advantages and difficulties of the use or not of the didactic materials in the act of solving problems through the presentation of knowledge in a friendly way, which helps to understand the relationships between theory and praxis. Its use allows closer and less abstract learning. This project is implemented in the GRAL School of Basic Education. JAIME E. SEMBLANTES POLANCO, from the El Empalme canton, in the year 2022. A survey was applied to 54 students, distributed between 30 men and 24 women at the Upper Basic level, the questionnaire is used to determine if they are motivated with the use of teaching resources or if teachers are predisposed to include the resources and their use in the classroom, this questionnaire is made up of 10 questions. For this purpose, the analysis process was used through a binomial test to compare the frequencies between the question and the alternatives that are posed and thus establish the probability of acceptance parameter under a range of 0.5. The probabilities being analyzed will be less than 1 than the specified probability.es_ES
dc.descriptionThis research work is based on knowing the true value of the didactic resources used in the classroom, within the teaching-learning process and in which the theoretical approaches that study the advantages and difficulties of the use or not of the didactic materials in the act of solving problems through the presentation of knowledge in a friendly way, which helps to understand the relationships between theory and praxis. Its use allows closer and less abstract learning. This project is implemented in the GRAL School of Basic Education. JAIME E. SEMBLANTES POLANCO, from the El Empalme canton, in the year 2022. A survey was applied to 54 students, distributed between 30 men and 24 women at the Upper Basic level, the questionnaire is used to determine if they are motivated with the use of teaching resources or if teachers are predisposed to include the resources and their use in the classroom, this questionnaire is made up of 10 questions. For this purpose, the analysis process was used through a binomial test to compare the frequencies between the question and the alternatives that are posed and thus establish the probability of acceptance parameter under a range of 0.5. The probabilities being analyzed will be less than 1 than the specified probability.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación parte de conocer el verdadero valor de los recursos didácticos utilizados en el aula, dentro del proceso de enseñanza-aprendizaje y en el que se reúnen los planteamientos teóricos que estudian las ventajas y las dificultades de la utilización o no de los materiales didácticos en el acto de solucionar problemas a través de la presentación de conocimientos de forma amigable, que ayuda a entender las relaciones entre la teoría y la praxis. Su uso permite un aprendizaje más cercano y menos abstracto. Este proyecto se implementa en la Escuela de Educación Básica GRAL. JAIME E. SEMBLANTES POLANCO, del cantón El Empalme, en el año 2022. Se aplicó una encuesta a 54 estudiantes, distribuidos entre 30 hombres y 24 mujeres del nivel de Básica Superior, se utiliza el cuestionario para determinar si están motivados con el uso de los recursos didácticos o si los docentes están predispuestos a incluir los recursos y su uso en el aula, este cuestionario se compone por 10 preguntas. Para este propósito se recurrió al proceso de análisis mediante una prueba binomial para comparar las frecuencias entre la pregunta y las alternativas que se plantean y de esta forma establecer el parámetro de probabilidad de aceptación bajo un rango de 0.5. Las probabilidades que se analizan serán menos de 1 que la probabilidad especificada.es_ES
dc.format.extent85 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRecurso didácticoes_ES
dc.subjectMateriales_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.titleRecursos didácticos y su influencia en el proceso de enseñanza-aprendizaje en el área de lengua y literatura en estudiantes de básica superior de la Escuela Gral. Jaime E. Semblantes Polanco, El Empalme. 2022es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador