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dc.contributor.advisorCachipuendo Castillo, Jesica Mariana
dc.contributor.authorJaen Gonzalez, Lady Julisa
dc.date.accessioned2023-06-23T17:53:28Z
dc.date.available2023-06-23T17:53:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14594
dc.descriptionInformation and Communication Technologies ICT in society have had a positive influence, completely changing the way of being communicated; in the educational field they have contributed to the training of professionals with a high academic level in the field of communication, with a profile of efficiency, effectiveness and quality, in proportion to the guidelines, with solid ethical and moral principles for the performance of their functions. The purpose of this research work was to determine digital communication strategies as an educommunicative tool in students of the communication career of the Technical University of Babahoyo-Quevedo extension. On the other hand, for the fulfillment of the indicators, we proceeded to use the research methods and techniques: analytical, descriptive, bibliographical, field through surveys, in order to know the digital communication strategies used by the educational field with the objective of to create effective messages in students promoting creativity, innovation, teamwork, greater participation, integration in a way that strengthens teaching and learning.es_ES
dc.descriptionInformation and Communication Technologies ICT in society have had a positive influence, completely changing the way of being communicated; in the educational field they have contributed to the training of professionals with a high academic level in the field of communication, with a profile of efficiency, effectiveness and quality, in proportion to the guidelines, with solid ethical and moral principles for the performance of their functions. The purpose of this research work was to determine digital communication strategies as an educommunicative tool in students of the communication career of the Technical University of Babahoyo-Quevedo extension. On the other hand, for the fulfillment of the indicators, we proceeded to use the research methods and techniques: analytical, descriptive, bibliographical, field through surveys, in order to know the digital communication strategies used by the educational field with the objective of to create effective messages in students promoting creativity, innovation, teamwork, greater participation, integration in a way that strengthens teaching and learning.es_ES
dc.description.abstractLas Tecnologías de Información y Comunicación TIC en la sociedad han influido de forma positiva cambiando por completo la manera de estar comunicados; en el campo educativo han aportado en la formación de profesionales con un alto nivel académico en el ámbito de la comunicación, con un perfil de eficiencia, eficacia y calidad, en proporción con las directrices, con sólidos principios éticos y morales para el desempeño de sus funciones. El presente trabajo investigativo tuvo como propósito determinar las estrategias de comunicación digital como herramienta educomunicativa en estudiantes de la carrera de comunicación de la Universidad Técnica de Babahoyo- extensión Quevedo. Por Otro lado, para el cumplimiento de los indicadores se procedió a utilizar los métodos y técnicas de investigación: analítica, descriptiva, bibliográfica, de campo mediante encuestas, con la finalidad de conocer las estrategias de comunicación digital que utiliza el campo educativo con el objetivo de crear mensajes efectivos en los alumnos fomentando la creatividad, innovación, trabajo en equipo, mayor participación, integración de manera que fortalezcan la enseñanza y aprendizaje.es_ES
dc.format.extent45 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectComunicación Digitales_ES
dc.subjectHerramienta Educomunicativaes_ES
dc.titleESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN DIGITAL COMO HERRAMIENTA EDUCOMUNICATIVA EN ESTUDIANTES DE LA CARRERA DE COMUNICACIÓN DE LA UNIVERSIDAD TÉCNICA DE BABAHOYO- EXTENSIÓN QUEVEDO.es_ES
dc.typeTesinaes_ES


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