Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorOchoa Mendieta, Maira Amarilis
dc.contributor.authorArechua Sandoya, Adrián Antonio
dc.date.accessioned2023-06-21T16:52:58Z
dc.date.available2023-06-21T16:52:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14522
dc.descriptionThe present research work had the purpose of analyzing mobile devices and their incidence in the learning processes of physiotherapy students, morning section of the technical university of Babahoyo, period December 2022- to April 2023. It should be noted that the objective of this research was to determine how the use of mobile devices affects the learning process of physiotherapy students of the morning section of the technical university of Babahoyo. The methodology used in this work is quantitative (mixed) with bibliographic and descriptive type, this research was conducted in the career of Physiotherapy morning section of the Technical University of Babahoyo. We worked with a sample of 112 students, it should be noted that the results were obtained thanks to a survey conducted virtually to the students. Thus, through the processing, analysis and interpretation of data obtained as a result of the research, was that students said that the use of mobile devices is a very important tool for the development of educational activities even for classes to be more interactive and dynamic when teaching them. The research suggests the need for adequate training among teachers and students in order to correctly use the effective and responsible use of mobile devices as an educational tool, it is important to take into account these opinions to establish clear pedagogical strategies so that students are interested in learning and developing their educational skills.es_ES
dc.descriptionThe present research work had the purpose of analyzing mobile devices and their incidence in the learning processes of physiotherapy students, morning section of the technical university of Babahoyo, period December 2022- to April 2023. It should be noted that the objective of this research was to determine how the use of mobile devices affects the learning process of physiotherapy students of the morning section of the technical university of Babahoyo. The methodology used in this work is quantitative (mixed) with bibliographic and descriptive type, this research was conducted in the career of Physiotherapy morning section of the Technical University of Babahoyo. We worked with a sample of 112 students, it should be noted that the results were obtained thanks to a survey conducted virtually to the students. Thus, through the processing, analysis and interpretation of data obtained as a result of the research, was that students said that the use of mobile devices is a very important tool for the development of educational activities even for classes to be more interactive and dynamic when teaching them. The research suggests the need for adequate training among teachers and students in order to correctly use the effective and responsible use of mobile devices as an educational tool, it is important to take into account these opinions to establish clear pedagogical strategies so that students are interested in learning and developing their educational skills.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tuvo como propósito analizar los dispositivos móviles y su incidencia en los procesos de aprendizaje en los estudiantes de la carrera de fisioterapia, sección matutina de la universidad técnica de Babahoyo, periodo diciembre 2022- abril 2023. Cabe señalar que el objetivo de esta investigación fue determinar de qué manera incide el uso de los dispositivos móviles en el proceso de aprendizaje de los estudiantes de Fisioterapia de la sección matutina de la universidad técnica de Babahoyo. La metodología usada en este trabajo es cuantitativa - cualitativa (mixto) con modalidad bibliográfica y de tipo descriptiva, esta investigación fue realizada en la Carrera de Fisioterapia sección matutina de la Universidad Técnica de Babahoyo. Se trabajó con una muestra de 112 alumnos, cabe resaltar que los resultados obtenidos fueron gracias a una encuesta realizada a los estudiantes de manera virtual. Es así, que mediante el procesamiento, análisis e interpretación de datos se obtuvo como resultado de la investigación, fue que los alumnos manifestaron que el uso de los dispositivos móviles es una herramienta muy importante para el desarrollo de actividades educativas incluso para que las clases sean más interactivas y dinámicas a la hora de impartirlas. La investigación sugiere la necesidad de una formación adecuada entre docentes y estudiantes con el fin de utilizar correctamente el uso efectivo y responsable de los dispositivos móviles como herramienta educativa, es importante tener en cuenta estas opiniones para establecer estrategias pedagógicas claras para que los estudiantes tengan interés por aprender y desarrollar sus habilidades educativas.es_ES
dc.format.extent44 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectDispositivos móvileses_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.subjectEncuestaes_ES
dc.subjectEstudiantes y docenteses_ES
dc.titleDispositivos móviles y su incidencia en los procesos de aprendizaje en los estudiantes de la carrera de Fisioterapia, sección matutina de la Universidad Técnica de Babahoyo, periodo diciembre 2022- abril 2023es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador