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dc.contributor.advisorSánchez Vidal, Carlos Raúl
dc.contributor.authorQuinto Arias, Alvaro Fabricio
dc.date.accessioned2023-06-12T23:17:16Z
dc.date.available2023-06-12T23:17:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14456
dc.descriptionThe main objective of the research work is the analysis of the Media Agenda of the digital communication medium "El Voceru" during the sectional campaigns of 2023, knowing that within this process the information was distorted at convenience to provide influence for the different parties. politicians, likewise, contributing to a mass communication regarding the reality of the facts associated with the facts. Some citizens believe that journalists sow uncertainty, however "El Voceru" during the sectional campaigns, managed with time to be able to carry out each activity in an organized manner, communicating information of public interest with a panoramic vision of everything that happened, currently the social networks maintain relevance within the information area, becoming a trend for the use of Facebook to acquire information from different fields. The research methodology that was applied for the collection of information in this case study was deductive, which allowed us to reach a general conclusion from the premises collected on the impact of the media agenda in the 2023 electoral campaigns by the digital media “El Voceru”.es_ES
dc.descriptionThe main objective of the research work is the analysis of the Media Agenda of the digital communication medium "El Voceru" during the sectional campaigns of 2023, knowing that within this process the information was distorted at convenience to provide influence for the different parties. politicians, likewise, contributing to a mass communication regarding the reality of the facts associated with the facts. Some citizens believe that journalists sow uncertainty, however "El Voceru" during the sectional campaigns, managed with time to be able to carry out each activity in an organized manner, communicating information of public interest with a panoramic vision of everything that happened, currently the social networks maintain relevance within the information area, becoming a trend for the use of Facebook to acquire information from different fields. The research methodology that was applied for the collection of information in this case study was deductive, which allowed us to reach a general conclusion from the premises collected on the impact of the media agenda in the 2023 electoral campaigns by the digital media “El Voceru”.es_ES
dc.description.abstractEl trabajo de investigación tiene como objetivo principal el análisis de la Agenda Mediática del medio de comunicación digital "El Vocero durante las campañas seccionales del 2023, conociendo que dentro de este proceso la información era tergiversada a conveniencia para poder aportar una influencia para los diferentes partidos políticos, asi mismo contribuyendo una comunicación en masa con respecto a la realidad de los hechos asociada con los hechos. Algunos ciudadanos creen que los periodistas siembran incertidumbre, sin embargo “El Vocero” durante las campañas seccionales, se manejaron con tiempo para poder ejercer cada actividad de manera organizada comunicando información de interés público de una visión panorámica de todo lo sucedido, en la actualidad las redes sociales mantienen relevancia dentro del área informativa, volviéndose tendencia la utilización de Facebook para adquirir información de diferentes ámbitos. La metodología de la investigación que se aplicó para la recolección de información en este caso de estudio fue el deductivo, que nos permitió llegar a una conclusión general a partir de las premisas particulares recolectadas sobre el impacto de la agenda mediática en las campañas electorales 2023 por el medio de comunicación digital “El Vocero”.es_ES
dc.format.extent33 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAgenda mediáticaes_ES
dc.subjectComunicación digitales_ES
dc.subjectCampañas seccionaleses_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.titleLa agenda mediática del medio de comunicación digital "El Vocero Durante las Campañas Seccionales de 2023es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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