Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorTerranova Borja, Galo Fernando
dc.contributor.authorVargas López, José Antonio
dc.date.accessioned2023-06-06T15:47:10Z
dc.date.available2023-06-06T15:47:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14293
dc.descriptionThe present project consolidates a study of reference to marketing strategies in the "a lo natural" medicine center of the San Juan parish, for the period 2022, this considering the problem that the company faces is a sales deficit in the period 2022 both in products and medical consultations because they are not applying efficient trade strategies due to lack of knowledge in this very important field such as marketing. Therefore, a research work is carried out that aims to create a marketing plan with business strategies that help increase sales in the microenterprise medicine center "a lo natural", where you want to capture the attention of the public. audience and create a portfolio of new customers and retain existing ones. The objective of marketing strategies is to promote the sale of a line of products already known to consumers, which is achieved through techniques that allow, in the first instance, to attract the attention of the public. In this study, the deductive method will be used in order to reach correct conclusions about the case, therefore, an interview with the owner of the naturist center will be used as a data collection method, with the purpose of having information available from a direct source. , thus allowing to know the particularities of the case, to analyze qualitative data so that it is possible to deepen the study of the situation raised and valid arguments are contributed that allow validating improvement alternatives for the business.es_ES
dc.descriptionThe present project consolidates a study of reference to marketing strategies in the "a lo natural" medicine center of the San Juan parish, for the period 2022, this considering the problem that the company faces is a sales deficit in the period 2022 both in products and medical consultations because they are not applying efficient trade strategies due to lack of knowledge in this very important field such as marketing. Therefore, a research work is carried out that aims to create a marketing plan with business strategies that help increase sales in the microenterprise medicine center "a lo natural", where you want to capture the attention of the public. audience and create a portfolio of new customers and retain existing ones. The objective of marketing strategies is to promote the sale of a line of products already known to consumers, which is achieved through techniques that allow, in the first instance, to attract the attention of the public. In this study, the deductive method will be used in order to reach correct conclusions about the case, therefore, an interview with the owner of the naturist center will be used as a data collection method, with the purpose of having information available from a direct source. , thus allowing to know the particularities of the case, to analyze qualitative data so that it is possible to deepen the study of the situation raised and valid arguments are contributed that allow validating improvement alternatives for the business.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto se consolida un estudio referente a estrategias de comercialización en el centro de medicina “a lo natural” de la parroquia san juan, del periodo 2022, esto considerando la problemática la problemática que enfrenta la empresa es un déficit de ventas en el periodo 2022 tanto en los productos como las consultas médicas debido a que no están aplicando estrategias de comercio eficientes por ausencia de conocimiento en este campo muy importante como lo es el marketing. Por tanto, se lleva a cabo un trabajo investigativo que tiene como objetivo crear un plan de marketing con estrategias comerciales que ayuden a incrementar las ventas en la microempresa centro de medicina “a lo natural”, donde se quiere conseguir captar la atención de la audiencia y crear una cartera de clientes nuevos y fidelizar a los que ya tienen. El objetivo de las estrategias de comercialización es impulsar la venta de una línea de productos ya conocidos por los consumidores, lo cual se consigue a partir de técnicas que permitan en una primera instancia atraer la atención del público. En este estudio se usara el metodo deductivo para así llegar a establecer conclusiones acertadas sobre el caso, por ello se utilizara como método de recolección de datos un entrevista a la dueña del centro naturista, con el propósito de tener disponibilidad de información desde una fuente directa, permitiendo así conocer las particularidades del caso, para analizar datos cualitativos de modo que se consiga profundizar en el estudio de la situación planteada y se contribuyan argumentos válidos que permitan validar alternativas de mejora para el negocio.es_ES
dc.format.extent32 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategias comercialeses_ES
dc.subjectPlan de marketinges_ES
dc.subjectConsumidoreses_ES
dc.subjectAtención del públicoes_ES
dc.subjectProductoses_ES
dc.titleEstrategias de comercialización en el centro de medicina “A Lo Natural” de la parroquia San Juan, periodo 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador