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dc.contributor.advisorCastro Molina, Nelly
dc.contributor.authorUrquiza Barzola, Maricela Concepción
dc.date.accessioned2023-05-18T21:36:38Z
dc.date.available2023-05-18T21:36:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13749
dc.descriptionDifferent inconveniences have been observed when carrying out an administrative procedure in the Faculty of Legal, Social and Educational Sciences of the Technical University of Babakoto. The objective of this research was to assess the quality of the administrative service of the Institution. For which a random survey of FCJSE students was used as measurement instruments that allowed analyzing the level of user satisfaction, interviews with administrative analysts to develop the Ishikawa diagram that allows identifying the main problem and its derivatives and thus, determine the causes that are preventing the provision of a better service; Finally, an observation sheet to know the information found on the Web page and that allows guidance in the processes of a procedure or, in turn, carry out an online procedure. It was concluded that the students are dissatisfied with the care they receive and the administrative staff is not motivated through training; as well as communication fails between the different departments.es_ES
dc.descriptionDifferent inconveniences have been observed when carrying out an administrative procedure in the Faculty of Legal, Social and Educational Sciences of the Technical University of Babakoto. The objective of this research was to assess the quality of the administrative service of the Institution. For which a random survey of FCJSE students was used as measurement instruments that allowed analyzing the level of user satisfaction, interviews with administrative analysts to develop the Ishikawa diagram that allows identifying the main problem and its derivatives and thus, determine the causes that are preventing the provision of a better service; Finally, an observation sheet to know the information found on the Web page and that allows guidance in the processes of a procedure or, in turn, carry out an online procedure. It was concluded that the students are dissatisfied with the care they receive and the administrative staff is not motivated through training; as well as communication fails between the different departments.es_ES
dc.description.abstractSe ha observado diferentes inconvenientes al momento de realizar un trámite administrativo en la Facultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y de la Educación de la Universidad Técnica de Babahoyo. Está investigación tuvo como objetivo valorar la calidad del servicio administrativo de la Institución. Para los cual se usaron como instrumentos de medición una encuesta aleatoria a los estudiantes de la FCJSE que permitió analizar el nivel de satisfacción de los usuarios, entrevistas a los analistas administrativos para elaborar el diagrama de Ishikawa que permite identificar el problema principal y sus derivados y así determinar las causas que están impidiendo brindar un mejor servicio; por ultimo una ficha de observación para conocer la información que se encuentra en la página Web y que permite guiar en los procesos de un trámite o a su vez realizar un trámite en línea. Se concluyó que los estudiantes se encuentran insatisfechos con la atención que reciben y el personal administrativo no es motivado a través de capacitaciones; así como también la comunicación falla entre los diferentes departamentos.es_ES
dc.format.extent81 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCalidad del servicioes_ES
dc.subjectNivel de satisfacciónes_ES
dc.subjectPersonal administrativoes_ES
dc.titleValoración de la calidad de los servicios de los analistas administrativos en la Facultad de Ciencias Jurídicas Sociales y de la Educaciónes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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