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dc.contributor.advisorNivela Icaza, José María
dc.contributor.authorMora Valverde, Karla Cecibel
dc.date.accessioned2023-05-18T15:18:27Z
dc.date.available2023-05-18T15:18:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13729
dc.descriptionThis paper is based on the study of the Sales and Service Management of the Faytong Veterinary Clinic in the city of Babahoyo, which has more than 15 years of experience; therefore, the main objective of this research is to identify through an Ishikawa diagram the effects caused by the lack of automation of the processes. At the same time, the methodology applied was the inductive method, since through observation and analysis, it was possible to identify the flaws in these processes. In addition, an interview was conducted with the owner and a customer survey was conducted to determine that the owner has no knowledge of e-commerce and for this reason does not use the website or invest in it.es_ES
dc.descriptionThis paper is based on the study of the Sales and Service Management of the Faytong Veterinary Clinic in the city of Babahoyo, which has more than 15 years of experience; therefore, the main objective of this research is to identify through an Ishikawa diagram the effects caused by the lack of automation of the processes. At the same time, the methodology applied was the inductive method, since through observation and analysis, it was possible to identify the flaws in these processes. In addition, an interview was conducted with the owner and a customer survey was conducted to determine that the owner has no knowledge of e-commerce and for this reason does not use the website or invest in it.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo se basa en el estudio de la Gestión de ventas y servicios de la Clínica Veterinaria Faytong de la ciudad de Babahoyo, la cual cuenta con más de 15 años de experiencia; por lo que el objetivo principal de esta investigación es identificar mediante un diagrama de Ishikawa los efectos que provoca la falta de automatización de los procesos. A su vez, la metodología aplicada fue el método inductivo, ya que mediante la observación y análisis, se logró identificar las falencias en dichos procesos. Además, se aplicó una entrevista dirigida a la propietaria y una encuesta a los clientes determinando así que la propietaria carece de conocimientos sobre el E-commerce y por esta razón no utiliza la página web ni invierte en ella.es_ES
dc.format.extent52 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectGestión de ventases_ES
dc.subjectGestión de servicioses_ES
dc.subjectPágina webes_ES
dc.subjectTecnologíaes_ES
dc.subjectDiagrama de Ishikawaes_ES
dc.titleGestión de ventas y servicios mediante página web en Clínica Veterinaria Faytong, periodo 2022.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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