Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFont Landa, Jesús
dc.contributor.authorCastro Tuarez, Eliana Isabel
dc.date.accessioned2022-12-06T15:15:46Z
dc.date.available2022-12-06T15:15:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13421
dc.descriptionThe present case study was based on the theme: Motor games as a didactic alternative to improve motor development in children in the third year of Basic Education at the "Blanca Villamarin Ortiz" School, Montalvo Canton, La Esmeralda Parish. A Test Evanm, was carried out as an evaluation of the children, taking into account motor development based on the following parameters: balance, running, posture control. The study population was 10 students and the surveys were applied to the teachers, the research proposed a qualitative and quantitative research approach because the data was processed with the use of statistics through tables and graphs. It was found that the majority of children had shortcomings when performing the proposed exercises, but after the corrections given by the evaluator they managed to execute very easily, realizing that teachers do not use games as a means of learning in activities, for this reason We can affirm that through play, children can effectively develop their skills and awaken their interest in learning. This work is very important since it recommends a suitable game system to teachers, which will allow them to perfect motor development in children and above all, it will be very fun and significant in learning.es_ES
dc.descriptionThe present case study was based on the theme: Motor games as a didactic alternative to improve motor development in children in the third year of Basic Education at the "Blanca Villamarin Ortiz" School, Montalvo Canton, La Esmeralda Parish. A Test Evanm, was carried out as an evaluation of the children, taking into account motor development based on the following parameters: balance, running, posture control. The study population was 10 students and the surveys were applied to the teachers, the research proposed a qualitative and quantitative research approach because the data was processed with the use of statistics through tables and graphs. It was found that the majority of children had shortcomings when performing the proposed exercises, but after the corrections given by the evaluator they managed to execute very easily, realizing that teachers do not use games as a means of learning in activities, for this reason We can affirm that through play, children can effectively develop their skills and awaken their interest in learning. This work is very important since it recommends a suitable game system to teachers, which will allow them to perfect motor development in children and above all, it will be very fun and significant in learning.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso tiene como base al tema: Los juegos motores como alternativa didáctica para mejorar el desarrollo motor en los niños de tercer año de Educación Básica de la Escuela “Blanca Villamarín Ortiz” Cantón Montalvo Parroquia La Esmeralda. Se realizó el Test Evanm, como evaluación a los niños tomando en cuenta el desarrollo motor basándonos en los siguientes parámetros: Equilibrio, carrera, control de postura. La población de estudio fue de 10 estudiantes y se aplicó las encuestas a los docentes, la investigación propuso un enfoque investigativo cualitativo y cuantitativo porque los datos se procesaron con el uso de la estadística mediante tablas y gráficos. Se pudo constatar que la mayoría de niños tuvieron falencias al realizar los ejercicios propuestos, pero después de las correcciones dadas por el evaluador lograron ejecutar con mucha facilidad dándonos cuenta que los docentes no utilizan los juegos como medio de aprendizaje en las actividades, por esta razón podemos afirmar que a través del juego se logra eficazmente que los niños puedan desarrollar sus habilidades y despertando su interés por aprender. Este trabajo es muy importante ya que recomienda a los docentes un sistema de juegos adecuado, que les permitirá ir perfeccionando el desarrollo motor en los niños y sobre todo será muy divertido y significativo en aprendizaje.es_ES
dc.format.extent46 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectJuegoses_ES
dc.subjectDesarrollo motores_ES
dc.subjectAlternativa didácticaes_ES
dc.titleLos juegos motores como alternativa didáctica para mejorar el desarrollo motor en los niños de tercer año de educación básica de la Escuela Blanca Villamarín Ortíz, cantón Montalvo Parroquia La Esmeralda, en el periodo 2022 -2023es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador