Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGuevara Espinoza, Juan Carlos
dc.contributor.authorMendez Mendoza, Uber Elias
dc.date.accessioned2022-11-28T21:45:08Z
dc.date.available2022-11-28T21:45:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13410
dc.descriptionThe present project touches the subject of university problems, where the methodological strategies is the point of attention, so this case study was developed following the objective of analyzing the use of methodological strategies to improve teaching in computer labs, where the direct beneficiaries are the students of the seventh semester of Social Communication, for which a descriptive methodology was followed in the research, with a numerical or quantitative approach to obtain figures that allow to deduce accurately once the results are observed, For which we worked with 26 students of the course through a digital survey, reaching the conclusion that an improvement is suggested in the way the methodological strategies are developed for the computer lab and show nonconformity in the survey, making a recommendation to improve teaching strategies relying on quality teaching materials and also improve the commitment that students should have with research projects that benefit the career and the university, through reflective or ethical talks to improve the criterion of responsibility.es_ES
dc.descriptionThe present project touches the subject of university problems, where the methodological strategies is the point of attention, so this case study was developed following the objective of analyzing the use of methodological strategies to improve teaching in computer labs, where the direct beneficiaries are the students of the seventh semester of Social Communication, for which a descriptive methodology was followed in the research, with a numerical or quantitative approach to obtain figures that allow to deduce accurately once the results are observed, For which we worked with 26 students of the course through a digital survey, reaching the conclusion that an improvement is suggested in the way the methodological strategies are developed for the computer lab and show nonconformity in the survey, making a recommendation to improve teaching strategies relying on quality teaching materials and also improve the commitment that students should have with research projects that benefit the career and the university, through reflective or ethical talks to improve the criterion of responsibility.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto toca tema de problemática universitaria, donde las estrategias metodológicas es el punto de atención, por lo que este caso de estudio se desarrolló siguiendo el objetivo de analizar el uso de estrategias metodológicas, para mejorar la enseñanza en los laboratorios de Informática, donde los beneficiarios directos son los estudiantes del séptimo semestre de Comunicación Social, para lo cual se siguió una metodología descriptiva en la investigación, con un enfoque numérico o cuantitativo para obtener cifras que permitan deducir con precisión una vez observados los resultados, para lo cual se trabajó con 26 estudiantes del curso mediante una encuesta digital, llegando a la conclusión que se sugiere una mejora en la forma como se desarrolla las estrategias metodológicas para el laboratorio de cómputo y demuestran inconformidad en la encuesta planteada, haciendo una recomendación de mejorar las estrategias de enseñanza apoyándose en material didáctico de calidad y también mejorar el compromiso que los estudiantes deben de tener con proyectos investigativos que beneficiaran a la carrera y a la universidad, mediante charlas reflexivas o éticas para mejorar el criterio de responsabilidades_ES
dc.format.extent47 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategia metodológicaes_ES
dc.subjectCalidad de enseñanzaes_ES
dc.subjectLaboratorioes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.titleEstrategias metodológicas para mejorar la calidad de enseñanza en los laboratorios de informática de los estudiantes de séptimo semestre de la Carrera de Comunicación Social 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador