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dc.contributor.advisorFonseca Vásconez, José Fabián
dc.contributor.authorMuñoz Alcívar, Juliana Jusleydi
dc.date.accessioned2022-10-23T06:06:37Z
dc.date.available2022-10-23T06:06:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12987
dc.descriptionThe incursion of new competitors has led companies to design modern methods and strategies that allow them to retain their existing customers as a way to guarantee the growth of their sales, therefore, this study is developed with the objective of analyzing the procedures develops to retain customers of the company Red Nueva Conexión of the Puebloviejo canton, in addition, the line of research "Information and communication systems, entrepreneurship and innovation" and the subline "marketing and commercialization" are considered. The methodology for carrying out the research includes the descriptive method, it allows discovering the degree of satisfaction obtained with the acquisition of the services and the information gathering techniques are used: interview and survey, and the instruments: interview questionnaire applied to the company administrator and two survey forms, one applied to all internal customers and the other modified to a random sample of 30 external customers. The results obtained allow us to determine that the company has problems of lack of knowledge and commitment to execute the marketing and sales strategies of the staff. By virtue of what has been obtained, it can be elucidated that the study has allowed knowing the processes that affect customer loyalty that the service company of Red Nueva Conexión of the Puebloviejo canton develops, the same ones that show the lack of structuring as a general problem. of a strategic plan aimed at the efficient use of resources.es_ES
dc.descriptionThe incursion of new competitors has led companies to design modern methods and strategies that allow them to retain their existing customers as a way to guarantee the growth of their sales, therefore, this study is developed with the objective of analyzing the procedures develops to retain customers of the company Red Nueva Conexión of the Puebloviejo canton, in addition, the line of research "Information and communication systems, entrepreneurship and innovation" and the subline "marketing and commercialization" are considered. The methodology for carrying out the research includes the descriptive method, it allows discovering the degree of satisfaction obtained with the acquisition of the services and the information gathering techniques are used: interview and survey, and the instruments: interview questionnaire applied to the company administrator and two survey forms, one applied to all internal customers and the other modified to a random sample of 30 external customers. The results obtained allow us to determine that the company has problems of lack of knowledge and commitment to execute the marketing and sales strategies of the staff. By virtue of what has been obtained, it can be elucidated that the study has allowed knowing the processes that affect customer loyalty that the service company of Red Nueva Conexión of the Puebloviejo canton develops, the same ones that show the lack of structuring as a general problem. of a strategic plan aimed at the efficient use of resources.es_ES
dc.description.abstractLa incursión de nuevos competidores ha llevado a las empresas a diseñar modernos métodos y estrategias que permitan retener a sus clientes existentes como una forma de garantizar el crecimiento de sus ventas, por lo tanto, este estudio se desarrolla con el objetivo de analizar los procedimientos se desarrollan para fidelizar a los clientes de la empresa Red Nueva Conexión del cantón Puebloviejo, además, se considera la línea de investigación “Sistemas de información y comunicación, emprendimiento e innovación” y la sublínea “marketing y comercialización”. La metodología para la realización de la investigación comprende el método descriptivo, permite descubrir el grado de satisfacción obtenido con la adquisición de los servicios y se utiliza las técnicas de recopilación de información son: entrevista y encuesta, y los instrumentos: cuestionario de entrevista aplicado al administrador de la empresa y dos fichas de encuesta, una aplicada al total de clientes internos y la otra efectuada a una muestra aleatoria de 30 clientes externos. Los resultados obtenidos permiten determinar que la empresa presenta problemas de carencia de conocimientos y compromiso para ejecutar las estrategias de marketing y ventas parte del personal. En virtud de lo tenido se puede dilucidar que el estudio ha permitido conocer los procesos que inciden en la fidelización de clientes que se desarrolla la empresa de servicios de Red Nueva Conexión del cantón Puebloviejo, los mismos que evidencian la como problema general la falta de estructuración de un plan estratégico encaminado hacia el uso eficiente de los recursos.es_ES
dc.format.extent40 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectClienteses_ES
dc.subjectFidelizaciónes_ES
dc.subjectReteneres_ES
dc.subjectCaptares_ES
dc.subjectMarketinges_ES
dc.titleProceso de fidelización al cliente de la empresa de Servicios Red Nueva Conexión del cantón Puebloviejo.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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