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dc.contributor.advisorCevallos Monar, Carlos Alfredo
dc.contributor.authorHeredia Recalde, Erick Eduards
dc.date.accessioned2022-10-04T05:08:54Z
dc.date.available2022-10-04T05:08:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12644
dc.descriptionThe present case study is oriented in the comparative study between augmented reality and virtual reality for education, because, at present, the constant use of technology is made either at work, home and even schools. These tools provide a great advance in education such as the development of student learning, carrying out contributions such as the reinforcement of knowledge and even awakening the curiosity of those who are interested in learning more or knowing the management of these technologies. Just as these technologies have their significant advantages in learning, they also have their disadvantages, which can be observed later in the development of this research.es_ES
dc.descriptionThe present case study is oriented in the comparative study between augmented reality and virtual reality for education, because, at present, the constant use of technology is made either at work, home and even schools. These tools provide a great advance in education such as the development of student learning, carrying out contributions such as the reinforcement of knowledge and even awakening the curiosity of those who are interested in learning more or knowing the management of these technologies. Just as these technologies have their significant advantages in learning, they also have their disadvantages, which can be observed later in the development of this research.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso se orienta en el estudio comparativo entre la realidad aumentada y la realidad virtual para la educación, debido a que, en la actualidad, se hace el uso constante de la tecnología ya sea en el trabajo, hogar e incluso las escuelas. Estas herramientas proveen un gran avance en la educación como es el desarrollo del aprendizaje al estudiante, llevando a cabo aportes como el reforzamiento de los conocimientos e incluso despertando la curiosidad de aquellos que se interesen por aprender más o saber el manejo de estas tecnologías. Así como estas tecnologías tienen sus ventajas significativas en el aprendizaje, también tienen sus desventajas, que se pueden observar más adelante en el desarrollo de esta investigación.es_ES
dc.format.extent34 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRealidad Virtuales_ES
dc.subjectRealidad Aumentadaes_ES
dc.subject3Des_ES
dc.subjectSoftwarees_ES
dc.titleEstudio comparativo entre la realidad aumentada y la realidad virtual para la educación como herramienta para la enseñanza en estudiantes de educación básica.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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