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dc.contributor.advisorEncalada Tenorio, Georgina Janeth
dc.contributor.authorChang Mora, Flavio Ricardo
dc.date.accessioned2022-09-18T07:37:59Z
dc.date.available2022-09-18T07:37:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12462
dc.descriptionThis case study focuses on the analysis of the customer service process of Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar in the city of Babahoyo in the period 2021. The importance of approaching this project lies in evidencing the importance of a correct customer service, since it contributes to the loyalty of users and why not, to acquire new consumers. The research methodology implemented was of mixed qualitative and quantitative character; as part of the instruments used is the observation sheet, interview and survey which was directed to a group of customers of the Distributor. Finally, with the culmination of the research work, it was established how the customer service process affects the productivity level of the Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar in the city of Babahoyo. Simultaneously, conclusions were obtained that offer a broader picture of the situation within the company.es_ES
dc.descriptionThis case study focuses on the analysis of the customer service process of Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar in the city of Babahoyo in the period 2021. The importance of approaching this project lies in evidencing the importance of a correct customer service, since it contributes to the loyalty of users and why not, to acquire new consumers. The research methodology implemented was of mixed qualitative and quantitative character; as part of the instruments used is the observation sheet, interview and survey which was directed to a group of customers of the Distributor. Finally, with the culmination of the research work, it was established how the customer service process affects the productivity level of the Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar in the city of Babahoyo. Simultaneously, conclusions were obtained that offer a broader picture of the situation within the company.es_ES
dc.description.abstractEl presente caso de estudio se centra en evaluar el de servicio al cliente de la Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar en la ciudad de Babahoyo en el periodo 2021. La importancia de abordar este proyecto radica en evidenciar la sustancialidad de un correcto servicio al cliente, puesto que contribuye a la lealtad de los usuarios y por qué no, de adquirir nuevos consumidores. La metodología de investigación implementada fue de carácter mixto, es decir cualitativo y cuantitativo; como parte de los instrumentos utilizados se encuentra la ficha de observación, entrevista y encuesta la misma que fue dirigida hacia un grupo de clientes de la Distribuidora. Finalmente con la culminación del trabajo investigativo se estableció como incide el proceso de servicio al cliente en el nivel de productividad de la Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar de la ciudad de Babahoyo. En forma simultánea, se obtuvieron las conclusiones que ofrecen un panorama más amplio de la situación dentro de la empresa.es_ES
dc.format.extent28 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectDistribuidoraes_ES
dc.subjectServicioes_ES
dc.subjectAtención del Clientees_ES
dc.subjectBabahoyoes_ES
dc.subjectAguilares_ES
dc.titleServicio al cliente de la Distribuidora de Plástico y Calzado Aguilar de la ciudad de Babahoyo en el periodo 2021.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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