Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorJadán Solís, Patricia
dc.contributor.authorMonserrate Pacheco, Jorell Alexander
dc.date.accessioned2022-07-07T21:55:37Z
dc.date.available2022-07-07T21:55:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12342
dc.descriptionThe general objective of this research was to determine the influence of social networks as a teaching and learning tool in elementary school students of the Isidro Ayora Cueva Educational Unit of the Ventanas canton, year 2021. The present study will be carried out using the research methodology with the descriptive, exploratory and explanatory types. Based on the objectives of the research, the combination of quantitative and qualitative data collection techniques was used. Through this research it was concluded that: Social networks are a very useful tool in educational life but also pose a great danger for adolescents, and can cause different diseases and disorders derived from their misuse. Also, comment that the most useful are those networks related to a specific topic and whose community is closed sharing a common interest.es_ES
dc.descriptionThe general objective of this research was to determine the influence of social networks as a teaching and learning tool in elementary school students of the Isidro Ayora Cueva Educational Unit of the Ventanas canton, year 2021. The present study will be carried out using the research methodology with the descriptive, exploratory and explanatory types. Based on the objectives of the research, the combination of quantitative and qualitative data collection techniques was used. Through this research it was concluded that: Social networks are a very useful tool in educational life but also pose a great danger for adolescents, and can cause different diseases and disorders derived from their misuse. Also, comment that the most useful are those networks related to a specific topic and whose community is closed sharing a common interest.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo general de esta investigación fue Determinar la influencia de las redes sociales como herramienta de la enseñanza y aprendizaje en los estudiantes de básica media de la Unidad Educativa Isidro Ayora Cueva del cantón Ventanas, año 2021. El presente estudio se llevará a cabo utilizando la metodología de la investigación con los tipos descriptivo, exploratorio y el explicativo. En base a los objetivos de la investigación, se utilizó la combinación de técnicas cuantitativas y cualitativas de recolección de datos. Mediante la presente investigación se llegó a la conclusión que: Las redes sociales son una herramienta de gran utilidad en la vida educativa pero también entrañan un gran peligro para los adolescentes, pudiendo ocasionar distintas enfermedades y trastornos derivados de un mal uso de las mismas. También, comentar que las de mayor utilidad son aquellas redes relacionadas con un tema en concreto y cuya comunidad es cerrada compartiendo un interés común.es_ES
dc.format.extent48 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.titleAporte de las redes sociales como herramienta de la enseñanza y aprendizaje en los estudiantes de básica media de la Unidad Educativa Dr. Isidro Ayora Cueva del cantón Ventanas año 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador