Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorRamírez Contreras, Patricia del Rocío
dc.contributor.authorMartillo Mayorga, Jeniffer Michelle
dc.date.accessioned2022-07-07T21:12:16Z
dc.date.available2022-07-07T21:12:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12337
dc.descriptionTechnological communication plays an important role in today's society, the same one that has generated computer tools that are used as a contribution to the information of journalism professionals, facilitating the tasks they carry out daily; This research seeks to determine how technological communications contribute to the training of journalism professionals. For the development of the case study, the survey technique was applied, which allowed the use of the qualitative and quantitative method, carrying out a statistical control of the data found, as well as describing in a practical way the vicissitudes that students who are training as professional journalists have in a practical way. knowledge about the various digital tools, concluding that students in their training as journalism professionals have problems in handling certain technological tools such as editing and producing a video, creating digital animations, editing photographs, activities that are basic in the work as communicators of which they must have extensive knowledge of the functions performed by each of them, which affects the development of their skills and strengths as journalistic correspondents.es_ES
dc.descriptionTechnological communication plays an important role in today's society, the same one that has generated computer tools that are used as a contribution to the information of journalism professionals, facilitating the tasks they carry out daily; This research seeks to determine how technological communications contribute to the training of journalism professionals. For the development of the case study, the survey technique was applied, which allowed the use of the qualitative and quantitative method, carrying out a statistical control of the data found, as well as describing in a practical way the vicissitudes that students who are training as professional journalists have in a practical way. knowledge about the various digital tools, concluding that students in their training as journalism professionals have problems in handling certain technological tools such as editing and producing a video, creating digital animations, editing photographs, activities that are basic in the work as communicators of which they must have extensive knowledge of the functions performed by each of them, which affects the development of their skills and strengths as journalistic correspondents.es_ES
dc.description.abstractLa comunicación tecnológica juega un importante papel en la sociedad actual, la misma que han generado herramientas informáticas que son utilizadas como un aporte en la información de los profesionales del periodismo facilitando las tareas que diariamente desarrollan; La presente investigación busca Determinar cómo aportan las comunicaciones tecnológicas en la formación de los profesionales del periodismo. Para desarrollo del caso de estudio se aplicó la técnica de la encuesta que permitió utilizar el método cualitativo y cuantitativo llevando un control estadístico de los datos encontrado así como también describió de forma práctica las vicisitudes que tienen los estudiantes que se están formando como periodistas profesionales en el conocimiento sobre las diversas herramientas digitales, concluyendo que los estudiantes en su formación como profesionales del periodismo tienen problemas en el manejo de ciertas herramientas tecnológicas como editar y producir un video, crear animaciones digitales, editar fotografías actividades que son básicas en las labores como comunicadores de las cuales deben tener un amplio conocimiento de las funciones que cumplen cada una de ellas, lo cual incide a lograr el desarrollo de sus habilidades y fortalezas como corresponsales periodismo.es_ES
dc.format.extent37 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComunicaciones tecnológicases_ES
dc.subjectAporte en la formaciónes_ES
dc.subjectProfesionales del periodismoes_ES
dc.titleComunicaciones tecnológicas y su aporte en la formación de los profesionales del periodismoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador