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dc.contributor.advisorCachipuendo Castillo, Jesica Mariana
dc.contributor.authorVilela Bravo, Tatiana Julady
dc.date.accessioned2022-07-04T20:22:13Z
dc.date.available2022-07-04T20:22:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12288
dc.descriptionOne of the problems currently facing the franchises of the Xplora Viajes Business Group is related to the little use of information and communication technologies for the dissemination of tourist planes on demand. In the present work, an analysis of the performance of each franchise will be carried out at the level of the dissemination of information about the products and services they provide. Investigate the causes that cause the lack of interest in working with these technological tools to publicize the offer and the brand and thus capture the attention of potential customers. To corroborate what was stated in the working hypothesis, research techniques such as observation, interviews and questionnaires were used, through which the respective information was collected for analysis and creation of conclusions. The results obtained suggest that the use of information and communication technologies are very relevant in the relationship between the travel agent and the final customer, without neglecting the influence of other factors such as those related to customer service, quality of service. and the professional capacity of the team, among others. In addition to having information that helps us to carry out marketing strategies in such a way that the dissemination has a great reach. The use of information and communication technologies will also allow us to manage statistical studies related to customer information, thus making it easier for us to reach the final consumer in a more suitable way and grow the customer portfolio.es_ES
dc.descriptionOne of the problems currently facing the franchises of the Xplora Viajes Business Group is related to the little use of information and communication technologies for the dissemination of tourist planes on demand. In the present work, an analysis of the performance of each franchise will be carried out at the level of the dissemination of information about the products and services they provide. Investigate the causes that cause the lack of interest in working with these technological tools to publicize the offer and the brand and thus capture the attention of potential customers. To corroborate what was stated in the working hypothesis, research techniques such as observation, interviews and questionnaires were used, through which the respective information was collected for analysis and creation of conclusions. The results obtained suggest that the use of information and communication technologies are very relevant in the relationship between the travel agent and the final customer, without neglecting the influence of other factors such as those related to customer service, quality of service. and the professional capacity of the team, among others. In addition to having information that helps us to carry out marketing strategies in such a way that the dissemination has a great reach. The use of information and communication technologies will also allow us to manage statistical studies related to customer information, thus making it easier for us to reach the final consumer in a more suitable way and grow the customer portfolio.es_ES
dc.description.abstractUno de los problemas que actualmente enfrentan las franquicias del Grupo Empresarial Xplora Viajes es el poco uso de las tecnologías de la información y comunicación para la difusión de los planes turísticos a la demanda. En el presente trabajo se realizó un análisis del desempeño a nivel de la difusión de la información sobre los productos y servicios que brindan. Por otro lado, se indagó sobre las causas que ocasionan el desinterés en trabajar con estas herramientas tecnológicas para dar a conocer la oferta y la marca y así captar la atención de los posibles clientes. Para corroborar lo planteado, se acudió a técnicas de investigación como la observación, las entrevistas y los cuestionarios, mediante los cuales se recolectó la información respectiva para su análisis y creación de conclusiones. Los resultados obtenidos sugieren que el uso de las tecnologías de información y comunicación tienen mucha relevancia en la relación del agente de viajes y el cliente final, sin dejar de lado la influencia de otros factores como los relacionados como la atención al cliente, calidad de servicio y la capacidad profesional del equipo, entre otros. Sin, embargo, la información servirá para realizar estrategias de marketing de tal forma que la difusión que se realice tenga un gran alcance. El uso de las tecnologías de la información y comunicación también permitirá manejar estudios estadísticos relacionados con la información del cliente facilitándonos así llegar de una forma más idónea al consumidor final y hacer crecer la cartera de clientes.es_ES
dc.format.extent51 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTICes_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectDifusiónes_ES
dc.subjectOferta turísticaes_ES
dc.titleUso de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) para la difusión de la oferta turística del Grupo Empresarial Xplora Viajes, año 2021es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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