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dc.contributor.advisorPeñafiel Nivela Gonzalo Arturo, Gonzalo Arturo
dc.contributor.authorAvellán Peralta, Yordy Ariel
dc.date.accessioned2022-07-04T02:09:52Z
dc.date.available2022-07-04T02:09:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12242
dc.descriptionTo define customer service, it is first necessary to know what a customer is, the customer is the natural or legal person who acquires a good or service, on a regular or sporadic basis in order that this satisfies a need in himself or in another person. They may also do so with the intention of using the product or service to carry out a subsequent business or commercial activity. The service and quality have been since the beginning of life, understanding that in the 80's it began to be used as a business strategy to give more enhancement to organizations, so the first management models of service and excellence arose, that these not only focus on the service as such since anyone can give a service therefore focused on the quality of service to excellence. Quality is the consumer's general evaluation of the benefit or general superiority of the product.es_ES
dc.descriptionTo define customer service, it is first necessary to know what a customer is, the customer is the natural or legal person who acquires a good or service, on a regular or sporadic basis in order that this satisfies a need in himself or in another person. They may also do so with the intention of using the product or service to carry out a subsequent business or commercial activity. The service and quality have been since the beginning of life, understanding that in the 80's it began to be used as a business strategy to give more enhancement to organizations, so the first management models of service and excellence arose, that these not only focus on the service as such since anyone can give a service therefore focused on the quality of service to excellence. Quality is the consumer's general evaluation of the benefit or general superiority of the product.es_ES
dc.description.abstractPara definir la atención al cliente es necesario en primer lugar conocer lo que es un cliente, el cliente es la persona física o jurídica que adquiere un bien o servicio, de forma habitual o esporádica con el fin de que este satisfaga una necesidad en sí mismo o en otra persona. También pueden realizarlo con intención de utilizar el producto o servicio para realizar una posterior actividad empresarial o comercial. El servicio y la calidad han estado desde el inicio de la vida, entendiendo que en los 80 se empezó a utilizar como una estrategia empresarial para darle más realce a las organizaciones, así que surgieron los primeros modelos gerenciales del servicio y los de excelencia, que estos no solo se enfocan en el servicio como tal ya que cualquiera puede dar un servicio por ende se enfocaron en la calidad del servicio hacia la excelencia. La calidad es la evaluación general del consumidor sobre el beneficio o la superioridad general del producto.es_ES
dc.format.extent33 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAtención al clientees_ES
dc.subjectCalidades_ES
dc.subjectCalidad de servicioses_ES
dc.titleAtención al cliente, su influencia en la calidad de servicios que ofertan los establecimientos de la Plazoleta Central del cantón Buena Fe, año 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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