Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorColoma Carrasco, Angel
dc.contributor.authorEspinoza Pibaque, Jessica Solange
dc.date.accessioned2022-06-21T17:32:48Z
dc.date.available2022-06-21T17:32:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12021
dc.descriptionThe present investigation is focused on the verification of cognitive development through digital tools in 9th grade students of the Educational Unit Replica "Eugenio Espejo". Having as main point the conceptualizations of the variables and defining them, thus being the main part of stimulation techniques to obtain cognitive skills through the academic process, making use of new digital strategies implemented by the teacher, in such a way that, it can strengthen and develop learning capacities in the academic training of students. The type of research methodology that has been used is explanatory, therefore, the sample that was obtained through the collection of information through a survey selecting ten questions for the students, likewise, testing the knowledge about of the implementation of the development of cognitive skills through the different instruments that students currently have, where the vast majority do not have knowledge of technological strategies, on the other hand, there are those who are informed about the implementation of digital materials, in which a conclusion was reached stating that they provide students with an improvement in learning with greater ease through digital interaction.es_ES
dc.descriptionThe present investigation is focused on the verification of cognitive development through digital tools in 9th grade students of the Educational Unit Replica "Eugenio Espejo". Having as main point the conceptualizations of the variables and defining them, thus being the main part of stimulation techniques to obtain cognitive skills through the academic process, making use of new digital strategies implemented by the teacher, in such a way that, it can strengthen and develop learning capacities in the academic training of students. The type of research methodology that has been used is explanatory, therefore, the sample that was obtained through the collection of information through a survey selecting ten questions for the students, likewise, testing the knowledge about of the implementation of the development of cognitive skills through the different instruments that students currently have, where the vast majority do not have knowledge of technological strategies, on the other hand, there are those who are informed about the implementation of digital materials, in which a conclusion was reached stating that they provide students with an improvement in learning with greater ease through digital interaction.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación, está enfocada en la verificación del desarrollo cognitivo mediante las herramientas digitales en los estudiantes de 9no de básica de la Unidad Educativa Replica “Eugenio Espejo”. Teniendo como punto principal las conceptualizaciones de las variables y definiéndolas, siendo así, la parte primordial de técnicas de estimulación para obtener habilidades cognitivas por medio del proceso académico, haciendo uso de nuevas estrategias digitales implementadas por el docente, de tal manera que, pueda fortalecer y desarrollar capacidades de aprendizaje en la formación académica de los estudiantes. El tipo de metodología de la investigación que se ha utilizado es explicativo, por ende, la muestra que se obtuvo a través de la recolección de información por medio de una encuesta seleccionando diez preguntas para los estudiantes, así mismo, poniendo a prueba el conocimiento acerca de la implementación del desarrollo de habilidades cognitivas mediante las diferentes instrumentos que poseen actualmente los alumnos, en donde la gran mayoría no posee conocimientos de las estrategias tecnológicas, por otra parte, hay quienes se encuentran informados acerca de la implementación de los materiales digitales, en lo cual se llegó a una conclusión afirmando que proporcionan en los estudiantes una mejora en el aprendizaje con una mayor facilidad por medio de la interacción digital.es_ES
dc.format.extent37 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.subjectDesarrollo cognitivoes_ES
dc.subjectCapacidades de aprendizajees_ES
dc.subjectHerramientas digitaleses_ES
dc.titleDesarrollo de habilidades cognitivas a través de las diferentes herramientas digitales en los estudiantes de 9no de básica de la Unidad Educativa Replica Eugenio Espejo en la ciudad de Babahoyo, periodo 2021-2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador