Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorDe Mora Litardo, Elizabeth
dc.contributor.authorBarreiro Meza, Selena Mayumi
dc.date.accessioned2022-06-21T15:25:54Z
dc.date.available2022-06-21T15:25:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12013
dc.descriptionThe case study called, "Use of motivational techniques in students during the online mode to improve the teaching process - learning of students of ninth year of basic in the educational unit "San José del Tambo" - school period 2021 -2022 ”, has the purpose of obtaining relevant information about the motivation of its students, as well as the use of techniques that can be applied to improve the teaching processes that are currently virtual, for this reason the objective is to analyze the use of these strategies to improve the teaching fields, for this reason we opted for a quantitative investigation that, through the completion of a form, allows knowing information that helps the case study, and as a result it was obtained that many of the students do not have the necessary motivation to continue studying, and do not use techniques that benefit the student in their studies.es_ES
dc.descriptionThe case study called, "Use of motivational techniques in students during the online mode to improve the teaching process - learning of students of ninth year of basic in the educational unit "San José del Tambo" - school period 2021 -2022 ”, has the purpose of obtaining relevant information about the motivation of its students, as well as the use of techniques that can be applied to improve the teaching processes that are currently virtual, for this reason the objective is to analyze the use of these strategies to improve the teaching fields, for this reason we opted for a quantitative investigation that, through the completion of a form, allows knowing information that helps the case study, and as a result it was obtained that many of the students do not have the necessary motivation to continue studying, and do not use techniques that benefit the student in their studies.es_ES
dc.description.abstractEl caso de estudio denominado, “Uso de técnicas motivacionales en los estudiantes durante la modalidad online para mejorar el proceso de enseñanza – aprendizaje de los estudiantes de noveno año de básica en la unidad educativa “San José del Tambo” – periodo lectivo 2021 -2022”, tiene la finalidad de obtener información relevante sobre la motivación de sus estudiantes, también el uso de técnicas que se puedan aplicar para mejorar los procesos de enseñanzas que de por el momento están de manera virtual, por este motivo el objetivo es analizar el uso de estas estrategias para mejorar los campos de enseñanza, por tal motivo se optó por una investigación cuantitativa que mediante la realización de un formulario permita conocer información que ayude al caso de estudio, y que como resultado se obtuvo que muchos de los estudiantes no tienen la motivación necesaria para seguir estudiando, y no hacen uso de técnicas que beneficien al estudiante en sus estudios.es_ES
dc.format.extent41 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTécnica motivacionales_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectProceso de enseñanzaes_ES
dc.subjectEstudios virtualeses_ES
dc.titleUso de técnicas motivacionales en los estudiantes durante la modalidad online para mejorar el proceso de enseñanza – aprendizaje de los estudiantes de noveno año de básica en la Unidad Educativa San José del Tambo – periodo lectivo 2021 -2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador