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dc.contributor.advisorDelgado Cuadro, Enrique Ismael
dc.contributor.authorValverde Acosta, Antonio Adolfo
dc.date.accessioned2022-05-19T21:18:34Z
dc.date.available2022-05-19T21:18:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11685
dc.descriptionE-commerce has been growing considerably since the start of the pandemic, causing many markets in Ecuador to be considerably affected, causing them to face new challenges in marketing their products. The objective of the case study is to determine the feasibility for the development of an online sales mobile application for motorcycle spare parts micro-enterprises in the city of Babahoyo, offering the facility for users to make their purchases from the comfort of their homes, as soon as possible. , the methodology used in the case study is the quantitative method; As an instrument for collecting information, surveys were chosen, in order to know the level of acceptance and usability, obtaining significant data to carry out the respective tabulation and analysis, with the technical and economic feasibility study it can be concluded that we would need an investment initial investment of $1,690.35 to start the project, generating a return per year of (-1,150.35) which tells us that the investment could not be recovered, generating significant losses, which means that the project would not be viable if it runs in that market.es_ES
dc.descriptionE-commerce has been growing considerably since the start of the pandemic, causing many markets in Ecuador to be considerably affected, causing them to face new challenges in marketing their products. The objective of the case study is to determine the feasibility for the development of an online sales mobile application for motorcycle spare parts micro-enterprises in the city of Babahoyo, offering the facility for users to make their purchases from the comfort of their homes, as soon as possible. , the methodology used in the case study is the quantitative method; As an instrument for collecting information, surveys were chosen, in order to know the level of acceptance and usability, obtaining significant data to carry out the respective tabulation and analysis, with the technical and economic feasibility study it can be concluded that we would need an investment initial investment of $1,690.35 to start the project, generating a return per year of (-1,150.35) which tells us that the investment could not be recovered, generating significant losses, which means that the project would not be viable if it runs in that market.es_ES
dc.description.abstractEl comercio electrónico ha ido creciendo considerablemente desde el inicio de la pandemia, provocando que muchos mercados en el Ecuador se vean afectados considerablemente, haciendo que afronten nuevos desafíos en la comercialización de sus productos. El objetivo del estudio de caso es determinar la viabilidad para el desarrollo de una aplicación móvil de ventas online para microempresas de repuestos de motos en la ciudad de Babahoyo, ofreciendo la facilidad que los usuarios realicen sus compras desde la comodidad de sus hogares, en cuanto, a la metodología utilizada en el caso de estudio es el método cuantitativo; como instrumento de recolección de información se optó por las encuestas, con la finalidad de conocer el nivel de aceptación y usabilidad, obteniendo datos significativos para realizar la respectiva tabulación y análisis, con el estudio de viabilidad técnico y económico se puede concluir que necesitaríamos una inversión inicial de 1.690,35$ para dar inicio al proyecto, generando una rentabilidad al año de (-1.150,35) lo que nos da a conocer que no se podría recuperar lo invertido generando pérdidas significativas, lo que significa que el proyecto no sería viable si se ejecuta en ese mercado.es_ES
dc.format.extent36 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAplicación móviles_ES
dc.subjectComercio electrónicoes_ES
dc.subjectAndroides_ES
dc.subjectiOSes_ES
dc.subjectPlataforma de desarrolloes_ES
dc.titleEstudio de la viabilidad para el desarrollo de una aplicación móvil de ventas online para microempresas de repuestos de motos en la ciudad de Babahoyo.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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