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dc.contributor.advisorFernández Torres, Ana del Roció
dc.contributor.authorSuarez Mina, Luis Leonel
dc.date.accessioned2022-05-19T20:25:23Z
dc.date.available2022-05-19T20:25:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11678
dc.descriptionThis research project is descriptive and focuses on the analysis and study for the implementation of the ISO 9001 Standard in the company Red Nueva Conexión of the San Francisco de Puebloviejo Canton of the Los Ríos Province. The purpose of this research is to improve and optimize the quality processes of the company and to help improve the quality of service to its customers. The population that was taken to carry out the survey is fourteen clients, among whom seven are old and seven are new, with this small sample that was taken as a reference, it is intended to know the general opinion of all the clients of the company. With the results obtained from the respondents, an analysis was carried out, which served to give conclusions and recommendations to the company Red Nueva Conexión. The results obtained in the survey helped to demonstrate the shortcomings that the company has, among these the ones that stand out the most are the lack of efficiency and agility of the collaborators and the urgent improvement of service quality; That is why it was considered that in the company it is necessary to implement the ISO 9001 Standard, which will help improve the quality of the processes and customer service.es_ES
dc.descriptionThis research project is descriptive and focuses on the analysis and study for the implementation of the ISO 9001 Standard in the company Red Nueva Conexión of the San Francisco de Puebloviejo Canton of the Los Ríos Province. The purpose of this research is to improve and optimize the quality processes of the company and to help improve the quality of service to its customers. The population that was taken to carry out the survey is fourteen clients, among whom seven are old and seven are new, with this small sample that was taken as a reference, it is intended to know the general opinion of all the clients of the company. With the results obtained from the respondents, an analysis was carried out, which served to give conclusions and recommendations to the company Red Nueva Conexión. The results obtained in the survey helped to demonstrate the shortcomings that the company has, among these the ones that stand out the most are the lack of efficiency and agility of the collaborators and the urgent improvement of service quality; That is why it was considered that in the company it is necessary to implement the ISO 9001 Standard, which will help improve the quality of the processes and customer service.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto investigativo es de tipo descriptivo y se enfoca sobre el análisis y factibilidad estudio para la implementación de la Norma ISO 9001 en la empresa Red Nueva Conexión del Cantón San Francisco de Puebloviejo de la Provincia de Los Ríos. La finalidad de esta investigación es mejorar y optimizar los procesos de calidad de la empresa y a su ayudar a mejorar la calidad del servicio a los clientes de la misma. La población que se tomó para realizar la encuesta es de catorce clientes entre los cuales siete son antiguos y siete son nuevos, con esta pequeña muestra que se tomó como referencia se pretende conocer la opinión general de todos los clientes de la empresa. Con los resultados que se obtuvieron de los encuestados se realizó un análisis el mismo que sirvió para dar conclusiones y recomendaciones a la empresa Red Nueva Conexión. Los resultados obtenidos en la encuesta ayudaron a demostrar las falencias que tiene la empresa, entre estas la que más se destacan son la falta de eficiencia y agilidad de los colaboradores y la urgente mejora de calidad de servicio; es por ello que se consideró que en la empresa es necesario implementar la Norma ISO 9001 la misma que ayudara a mejorar la calidad de los procesos y la atención al cliente.es_ES
dc.format.extent23 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAnálisises_ES
dc.subjectFactibilidades_ES
dc.subjectNormas ISO 9001es_ES
dc.subjectCalidad de Procesoses_ES
dc.titleAnálisis y estudio de factibilidad para implementación de la norma iso 9001 en la empresa red-nueva conexión s.a.ses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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